دومین روز مثبت بورس‌های اروپا/ «نستله» منفی خورد

کدخبر: ۱۲۸۹۷۴
با اطمینان از اینکه محرک‌های پولی بانک مرکزی اروپا برای حمایت از اقتصاد جهانی همچنان ادامه خواهد یافت، برای دومین روز متوالی فضای مثبت در بازار سهام اروپا حکمفرما شد.
دومین روز مثبت بورس‌های اروپا/ «نستله» منفی خورد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ،‌ شاخص استاکس اروپا در بورس لندن با ثبت رشد 0.5 درصدی افت هفتگی خود را از بین برد. درپی افزایش قیمت نفت برای اولین بار در 5 روز اخیر، شرکت‌های تولیدکننده انرژی همگی سبزپوش بودند و با ادامه داشتن روند صعودی فروش خودرو برای بیست و پنجمین هفته متوالی، سهام شرکت‌های خودروسازی نیز با رشد روبرو شد.

پس از شدت گرفتن حدس و گمان‌ها در مورد اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری افزایش نخواهد داد، سهام اروپایی روز گذشته برای اولین بار در چهار روز اخیر با رشد روبرو شده بود. معامله گران شانس افزایش نرخ بهره در ماه مارس سال آینده را 54 درصد می دانند.

شاخص سهام اروپا بعد از نزول 2 درصدی بازار در انتهای ماه گذشته و در میان نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد چین مجددا اوج گرفت؛ در حالی‌که رسوایی شرکت فولکس‌واگن در مورد آلایندگی خودروهای دیزلی، ‌ارزش سهام این شرکت را به کمترین مقدار چهار سال اخیر رساند. این اتفاقات منجر به این شد که تحلیلگران برآورد خود را از شاخص استاکس در پایان سال جاری کاهش دهند. طبق پیش بینی کنونی تحلیلگران،‌ شاخص استاکس در پایان سال در پله 395 واحدی خواهد ایستاد.

بر اساس این گزارش، انتشار برخی از صورت‌های مالی شرکت‌ها به ادامه خوشبینی‌ها دامن زد. سهام شرکت «کرفور» بعد از اعلام سوددهی در صورتحساب درآمد خود با رشد 2.5 درصدی مواجه شد. همچنین شرکت فرانسوی «رمی کیونترو» نیز در فروش سه ماهه خود با رشد چشمگیری مواجه شد. 

با این حال در میان آمار ناامید کننده اقتصادی چین و آمریکا در سه ماهه سوم سال 2015، سهام شرکت «نستله» بزرگترین شرکت تولید کننده مواد غذایی دنیا، بعد از پیش‌بینی سود سالانه خود، با افت 2.9 درصدی مواجه شد. شرکت هوگوباس نیز بعد از کاهش فروش و تعدیل برآورد درآمد خود در سال 2015 با سقوط 8.1 درصدی مواجه شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید