در گفت‌و‌گو با «اقتصادنیوز» اعلام شد:

قاچاق دام 15 درصد گوشت را گران کرد

کدخبر: ۱۱۰۷۲۸
رئیس اتحادیه‌ تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران گفت: باید مسئولان به معضل خروج غیرمجاز دام از ایران رسیدگی کنند تا شاهد افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار داخلی نباشیم.
قاچاق دام 15 درصد گوشت را گران کرد

علی اصغر ملکی در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز اظهار کرد: در یکی دو هفته‌ گذشته به دلیل خروج غیرمجاز دام از ایران، نوساناتی در قیمت گوشت گوسفندی ایجاد شده و ما شاهد افزایش 12 تا 15 درصدی قیمت گوشت گوسفندی بودیم.

او افزود: باید مسئولان سریعا به این معضل رسیدگی کنند تا این مشکل رفع شود. خروج غیر مجاز دام از ایران، باعث ایجاد تنش در بازار گوشت گوسفندی ایران می‌شود.

رئیس اتحادیه‌ تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران، اظهار کرد: هنوز نمی‌توان درباره‌ وضعیت گوشت در شب عید نظر قاطعانه‌ای داد ولی فعلا بازار آرام است و فکر نمی‌کنم تا شب عید نیز مورد خاصی پیش بیاید که منجر به افزایش قیمت گوشت گوسفندی شود. چون تا اواسط ماه آینده نیز بره‌ نو وارد بازار شده و از نوسان قیمت جلوگیری می‌کند.

او بیان کرد: از طرفی دیگر، امسال فروشگاه‌های بهاره هم برای توزیع موادغذایی مورد نیاز مردم در مناطق مختلف تهران، گوشت گوسفندی توزیع می‌کنند. بنابراین فکر نمی‌کنم شب عید امسال مشکل کمبود گوشت و افزایش قیمت داشته باشیم.

ملکی درباره‌ قیمت گوشت گوسفندی در بازار اظهار کرد: اکنون گوشت گوسفندی –شقه‌ بدون دنبه- با قیمت کیلویی 29 تا 29.5 هزار تومان به فروش می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید