بهبود آمار اشتغال آمریکا قیمت طلا را کاهش داد

سقوط طلا

کدخبر: ۱۱۰۹۳۹
در پی انتشار آمار اشتغال در ماه ژانویه در آمریکا قیمت طلا برای تحویل در ماه آوریل در بازار COMEX به سطح هزار 228 دلار در هر اونس کاهش یافت.
سقوط طلا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از بلومبرگ؛ انتشارآمار و داده های اشتغال در آمریکا در ماه ژانویه حدس گمان ها را در مورد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن و یا سپتامبر را افزایش داده است. از این رو انتظار می رود قیمت طلا در بازارهای جهانی با کاهش روبرو شود.
در پی انتشار آمار اشتغال در ماه ژانویه در آمریکا قیمت طلا برای تحویل در ماه آوریل در بازار COMEX به سطح هزار 228 دلار در هر اونس کاهش یافت. این قیمت کمترین قیمت در طول سه هفته اخیر است و بیش از 30 دلار در هر اونس نسبت به دیروز کاهش داشته است.
Bernard Dahdah متخصص و تحلیلگر بازار فلزات گرانبها در ناتیکسیس می گوید؛ این (کاهش قیمت) می تواند حاکی از تغییر نقطه تمرکز و توجه بازار از اوضاع اقتصادی اروپا به سمت اوضاع اقتصادی آمریکا باشد.
او اضافه می کند طلا بار دیگر به تغییرات دلار آمریکا بسیار شده است و این دور از ذهن نیست که بعد از تغییر نرخ بهره توسط فدرال رزرو قیمت طلا به سطح هزار و 200 دلار کاهش یابد.
Ole Hansen استراتژیست ساکسو بانک در اظهار نظر های خود اشاره می کند؛ انتشار گزارش بسیار خوب اشتغال نشانه ی دیگری از اوضاع خوب اقتصادی در آمریکاست او ادامه می دهد کاهش (اینچنینی) قیمت طلا مسیر را برای کاهش مجدد قیمت در هفته پیش رو هموار کرده است.
هانسون اضافه کرد، شاید برای بازار طلا مناسب باشد که کمی از فشار سرمایه گذارانی که طی سال جدید میلادی اقدام به سرمایه گذاری کره بودند، کاسته شود. احتمال می رود برخی از سرمایه گذاران که اقدام به معاملات بلند مدت کرده بودند از این بازار خارج شوند. هانسون پیش بینی می کند که قیمت طلا سقوط زیادی را تجربه نکند زیرا به نظر او هنوز طلا به علت بازده ی منفی اوراق قرضه دولتی جذابیت خود را دارد.
Julian Jessop رئیس گروه تحقیقات بازار کالا در Capital Economics گفت، این برای من اصلا تعجب برانگیز نبود که قیمت طلا بعداز انتشار گزارش اشتغال آمرکا به شدت افت کند از آنروی که این اخبار به شدت برای بازار طلا مضر است. به نظر من کاهش قیمت طلا شدت نخواهد گرفت به دلیل آنکه هنوز در بازار های جهانی نااطمینانی وجود دارد همچنین کاهش قیمت می تواند طلا را باردیگ دیگر به عنوان کالای امن مطرح کند.
او می گوید به نظر من چنانچه فدرال رزرو اقدام به افزایش نرخ بهره کند نقدینگی در بازارهای نو ظهور را جذب کرده و احتمالا، ما بار دیگر شاهد یک افزایش تقاضا برای طلا در آن مقطع باشیم.
جیسوپ می گوید اگر چه در حال حاضر قیمت ها در بازار طلا در حال تلاطم است و کاهش یافته است اما باید در نظر داشته باشیم سطح فعلی قیمت ها بسیار بیشتر از انتظارهای قبلی ماست که برای بازار طلا در بلند مدت خوب است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید