سید هادی حسینی مطرح کرد:

بخش خصوصی در اولیت باشد

کدخبر: ۱۰۰۳۰۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است بخش خصوصی نادیده گرفته شده است و همه کمک ها به سمت بخش های دولتی سرازیر شده است و به همین دلیل باید از این پس بخش خصوصی را در اولویت قرار داد و برای آن اهمیت ویژه ای قائل شد.
بخش خصوصی در اولیت باشد

سید هادی حسینی با بیان اینکه باید به گسترش صنعت و صنایع پایه در کشور بیشتر کمک شود، گفت: وزارت صنایع و معادن باید به نوعی تعرفه خودروهای وارداتی را تنظیم  کند که صنایع داخلی خودرو ورشکسته نشوند. در عین حال قطعه سازهای داخلی هم به پشتوانه نبود رقیب خارجی، قطعات بی کیفیت را وارد بازار خودروسازی نکنند.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: تحقق این امر در راستای این موضوع است که به بخش خصوصی تسهیلات ویژه ای داده شود،ی چرا که بخش های دولتی از مزایا و امکانات ویژه ای بهره مند هستند اما در این میان بخش خصوصی است که در اکثر دوره ها نادیده گرفته شده است.

وی افزود: از دولت و دست اندرکاران انتظار می رود شرایط را به گونه ای رقم بزنند و تصمیماتی اتخاذ کنند که خودروسازان انگیزه های لازم را برای تولید و بهبود بخش خودرو سازی داشته باشند.

به گفته وی  منظور از حوزه خودرو سازی دو کارخانه مهم و مطرح کشور در این امر نیست، بلکه حوزه خودرو را در قطعه سازی می دانم که بیشترین فشار هم بر روی آنها است و اگر هم می خواهد کمکی صورت بگیرد باید دولت به آن بخش کمک کند.

حسینی خاطر نشان کرد: اگر مسئولین اجازه دهند که خودرو های وارداتی، به طور بی رویه وارد کشور شود، این موضوع در دراز مدت برای کشور و مردم مشکل ایجاد می کند. از جمله از حیث اشتغال چرا که مسئله اشتغال برای کشور در این برهه از زمان بسیار مهم است.

وی افزود: تعرفه واردات البته نباید به گونه ای بالا برود که خودرو ساز فکر کند درهای واردات خودرو به کشور بسته شده و مردم مجبور هستند خودروهایی که در داخل کشور تولید می شود را با هر نوع کیفیتی خریداری کنند و به همین سبب خودرو ساز تولیداتش را بدون کیفیت و ملزومات لازم روانه بازار کند.
  
* منبع: هفته نامه تجارت فردا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید