مهمترین تذکرات امروز مجلس/ نعمت زاده بیشترین تذکر را گرفت

کدخبر: ۱۰۰۳۷۳
در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس پیشنهاد دو فوریت دایمی شدن بند 16 قانون بودجه 1392 ایران از سوی محمد مهدی مفتح مطرح شد که از مجموع 201 نماینده با 90 رای موافق، 64 رای مخالف و 19 رای ممتنع به تصویب نرسید.
مهمترین تذکرات امروز مجلس/ نعمت زاده بیشترین تذکر را گرفت

به گزارش اقتصاد روز از صحن علنی مجلس ، نمایندگان مجلس امروز در صحن علنی در قالب نطق به بیان برخی تذکرهای به وزرای اقتصادی دولت روحانی پرداختند.

در پی مهم ترین محورهای مطرح شده از سوی نمایندگان در راستای دغدغه های اقتصادی کلان یا حوزه انتخابیه می آید:

*سید عنایت الله هاشمی( نماینده سپیدان) در تذکر شفاهی: نظارت بر کار بانک ها صورت بگیرد چرا که ظلمی که به افراد می شود اقتصاد را خشک می کند. / وزارت صنعت و معدن تجارت، طرح های نیمه کاره را در دستور کار دهد و مجدد آنها را مشغول به کار کند.

*شکرخدا موسوی ( نماینده اهواز ) در تذکر شفاهی : در وزارت صنعت به راحتی 70 الی 80 نفر از جوانان را اخراج می‌کنند و کسی جرات ندارد حرفی بزند. / مردم مشکل اشتغال دارند و لازم است به دلیل همین معضل مجلس در جلسه غیر علنی به مدت دو ساعت تصمیمات اساسی در این خصوص اخذ کند.

*علی محمد احمدی ( نماینده دهلران) در تذکر شفاهی : با توجه به اینکه قرار است مرحله دوم سبد کالا اجرایی شود از وزیر کار و رفاه اجتماعی درخواست داریم تا این مهم را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا کرامت مردم در این راستا حفظ شود. / با توجه به اینکه آرامش نسبی بر اقتصاد کشور حاکم شده اما از وزیر اقتصاد انتظار می رود در بحث مدیریت ارزی و جلوگیری از نوسانات ارز اقدامات اساسی صورت گیرد.

*مهدی دواتگری ( نماینده مراغه و عجب شیر ) در تذکر شفاهی به وزیر کار : به موجب بودجه 93 صندوق‌های تأمین اجتماعی مکلفند کارگزاران مخابرات روستایی را تحت پوشش بیمه قرار دهند اما تا کنون در این راستا اقدامی صورت نگرفته است، مگر صندوق تأمین اجتماعی شرکت مخابرات را به عنوان یک شرکت خصوصی قبول ندارد، نکند توافق پنهانی علیه کارگزاران مخابرات روستایی صورت گرفته است.

*شهلا میرگلو بیات ( نماینده ساوه و زرندیه ) در تذکر شفاهی : عدم حمایت از واحدهای صنعتی و ندادن تسهیلات بانکی و همچنین نداشتن سرمایه در گردش موجب اختلال در کار کارخانه های شهر صنعتی ساوه و زرندیه شده است و از وزیر صنعت، معدن و تجارت انتظار می رود به این مهم رسیدگی کند. / وزارت صنعت حدود 3 هزار و پانصد بازرس را اخراج کرد که پیامدهای اقتصادی فراوانی را به همراه خواهد داشت و این تصمیم موجب تخلفات اقتصادی نظیر گران فروشی و مشکلات معیشتی مردم خواهد شد.

* ابولقاسم جراره ( نماینده مردم بندرعباس ، هرمزگان و قشم) در تذکر شفاهی : مشکل اشتغال جوانان به دغدغه روحی سنگینی برای مردم تبدیل شده است که این موضوع قابل حل است اما با بی تدبیری ادامه پیدا کرده است. / افزایش شدید تعداد دانش آموزان در بندرعباس و عدم تطبیق این افزایش با توسعه زیرساخت های آموزشی و همچنین وجود مدارس فرسوده یکی دیگر از مشکلات اساسی این استان است ./ وزارت نیرو باید به تامین برق مورد نیاز استان هرمزگان توجه ویژه‌ای داشته باشد و مشکل کمبود برق در این منطقه را هرچه سریعتر رفع کند.

*سالار مرادی ( نماینده سنندج ) در تذکر شفاهی : کشاورزی بستر اصلی تولید در کشور است و به ویژه در استان کردستان، معیشت و زندگی مردم بیشتر کشاورزی است باید در اختصاص سوخت به ماشین‌آلات کشاورزی تجدیدنظر شود. / کشاورزان کردستانی در سرمازدگی بیش از 300 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند. انتظار داریم دولت نسبت به جبران خسارت کسانی که بیمه محصولات کشاورزی نداشته‌اند و همچنین استمهال وام‌های آنها اقدام عاجل به عمل آورد.

*قاسم احمدی لاشکی ( نماینده نوشهر و چاولس ) در تذکر شفاهی : هیچ گونه حمایتی از باغداران رخ نداده و بانکها نیز تاکنون اقدام مثبتی در این زمینه اعطای وام و تسهیلات انجام نداده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید