رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس مطرح کرد:

رئیس سازمان هواشناسی فردا در کمیسیون کشاورزی

کدخبر: ۱۰۰۸۷۵
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از عملکرد سازمان هواشناسی کشور در پیش بینی طوفان تهران، گفت: فردا رئیس سازمان هواشناسی و معاونان او برای پاسخگویی درباره چرایی تاخیر در پیش بینی و اعلام طوفان در کمیسیون کشاورزی حاضر می شوند.
رئیس سازمان هواشناسی فردا در کمیسیون کشاورزی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خانه ملت، عباس رجایی در گفت‌وگویی با یادآوری وضعیت آب و هوایی اخیر کشور و همچنین وقوع طوفان در بسیاری از استان‌ها از جمله تهران، گفت: متاسفانه سازمان هواشناسی در ارتباط با وقوع این پدیده‌ها در روزها و هفته‌های اخیر کارنامه خوبی از خود ارائه نکرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، با بیان اینکه سازمان هواشناسی در روزهای اخیر نتوانست پدیده‌های طبیعی را درست پیش‌بینی کند، افزود: فردا (یک‌شنبه 18 خرداد) رئیس سازمان هواشناسی و همکاران‌شان برای ارائه توضیحات کافی در این رابطه در مجلس و کمیسیون کشاورزی حاضر خواهند شد.

او با یادآوری طوفان اخیر در تهران که علاوه بر خسارت‌های مادی جدی برای کشور تلفات جانی نیز داشته است، تصریح کرد: سهل‌انگاری سازمان هواشناسی غیر قابل جبران است.

رجایی تاکید کرد:‌ مردم از عملکرد سازمان هواشناسی رضایت لازم را ندارند از این رو برای شنیدن توضیحات مسوولان این سازمان جلسه روز یک‌شنبه کمیسیون کشاورزی مجلس به بررسی زوایای حادثه طوفان اخیر تهران اختصاص دارد.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته برای اینکه سازمان هواشناسی بتواند ماموریت خود را به‌درستی انجام دهد اعتبارات کافی به این مجموعه اختصاص داده شده است،‌ گفت:‌ سازمان هواشناسی نسبت به گذشته به تجهیزات برتری دست یافته و باید در مواقع لازم وقوع چنین پدیده‌هایی را پیش‌بینی کند، اما متاسفانه سازمان هواشناسی موفق به پیش‌بینی این حادثه نشده و پس از شکل‌گیری طوفان تنها در سایت خود هشدار داده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امیدواریم در جلسه فردا توضیحات مناسبی از مسوولان سازمان هواشناسی بشنویم.

گفتنی است بر اساس دستور اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اجتماعی مجلس نیز فردا (یکشنبه 18 خرداد) با دعوت از رئیس سازمان هواشناسی طوفان تهران و اقدامات انجام شده در ارتباط با آن را بررسی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید