وزیران خارجه ایران و آمریکا در وین

کدخبر: ۱۲۰۸۸۵
درحالی‌که سه روز دیگر به مهلت تعیین شده برای رسیدن به توافق جامع بر سر برنامه هسته ای ایران مانده، وزیرخارجه آمریکا برای رایزنی درباره آخرین دور مذاکرات وارد وین شد و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز بامداد امروز راهی اتریش شد.
وزیران خارجه ایران و آمریکا در وین

به گزارش آسوشیتدپرس، جان کری به منظور حضور در مذاکرات اتمی ایران وارد شهر وین شده است.

محمدجواد ظریف، رییس هیات مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیز قرار است پس از ورود به وین و پیوستن به تیم مذاکره کننده ایرانی که از دو هفته پیش در وین به سر می برند با همتای آمریکایی خود جداگانه دیدار کند.

همزمان خبرگزاری تاس روسیه به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد: وزیران خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان به همراه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز طی امروز و فردا وارد وین می شوند.

در همین حال عباس عراقچی در پاسخ به سوالی درباره موضوع تمدید مذاکرات گفت: بحث تمدید، الان در دستورکار نیست و بنای ما این است که تا زمان تعیین شده، به توافق برسیم و اگر لازم باشد چند روزی، کار را ادامه می‌دهیم، تا در پایان به یک جمع بندی برسیم.

لاوروف: امکان توافق تا پایان ژوئن وجود دارد
همچنین وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد : اگر همه طرف های مذاکرات هسته ای ایران به چارچوب سیاسی اعلام شده در لوزان پایبند باشند می توان تا پایان ژوئن کار را تمام کرد.

سرگئی لاوروف در گفتگو با رایان چیلکوت مجری شبکه تلویزیونی بلومبرگ درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت: اگر همه شرکت کنندگان در مذاکرات از جمله شش کشور و نیز ایرانی ها به چارچوب سیاسی پایبند باشند که چند ماه پیش مورد توافق قرار گرفته بود ، در این صورت می توان در داخل جدول زمانی اعلام شده یعنی تا پایان ژوئن این کار را کرد.

وی افزود: اگر افراد در دقیقه نود تلاش کنند که اندکی بیش از چارچوب سیاسی دستاورد داشته باشند، آنگاه شاید در این صورت ممکن نباشد که تا پایان ژوئن کار را تمام کرد.

منبع: صداوسیما

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید