ایران و 1+5 ظهر امروز بیانیه مشترک می‌دهند/ توافق قطعی شد؟

کدخبر: ۱۲۲۰۱۴
به نظر می‌رسد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 سرانجام به نتیجه رسیده و حالا تنها مساله باقی مانده، برگزاری نشست خبری مشترک دو طرف و اعلام نهایی شدن این توافق است که بناست حدود ساعت 10 صبح به وقت وین (ظهر امروز به وقت تهران) انجام شود.
ایران و 1+5 ظهر امروز بیانیه مشترک می‌دهند/ توافق قطعی شد؟
به گزارش اقتصادنیوز، در حالی که هنوز هیچ منبع دیپلماتیک رسمی، دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق هسته‌ای نهایی را تایید نکرده است، ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران در گزارشی نوشت: قرائت بیانیه مشترک جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در وین پایتخت اتریش به ظهر روز سه شنبه موکول شد. پیش از این قرار بود این بیانیه بامداد سه شنبه توسط محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مرکز رسانه ای سازمان ملل در وین قرائت شود.

درمراسم قرائت بیانیه جمع بندی مذاکرات، علاوه بر ظریف و موگرینی، جان کری وزیرامور خارجه آمریکا، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان، فیلیپ هاموند وزیر امورخارجه انگلیس، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه و وانگ یی وزیرامور خارجه چین نیز حضور خواهند داشت.

به نوشته این خبرگزاری، جمع بندی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در 100 صفحه و پس از چندین نوبت تمدید مذاکرات تنظیم شده است.

مذاکرات فشرده وزیران امورخارجه ایران و کشورهای عضو 1+5 و همچنین مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاونان وزرا دوشنبه شب تا نزدیک صبح سه شنبه در هتل کوبورگ وین ادامه داشت.

خبرگزاری صداوسیما نیز به نقل از رویترز نوشت: يک مقام ارشد غربي اعلام کرد: ايران و 1+5، بر اساس برنامه ريزي هاي احتمالي قرار است مراسم گرفتن عکس جمعي را با حضور همه وزراي خارجه کشورهاي شرکت کننده در گفتگوها برگزار کنند.

ایسنا نیز به نقل از «برخی منابع خبری» نوشت: نشست اعضای 1+5 با ایران ساعت 12:30 به وقت ایران (10 به وقت وین) و نشست رسانه‌ای ساعت 13 به وقت ایران برگزار می‌شود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید