بدهی 45 میلیاردی دولت به چایکاران

کدخبر: ۱۰۱۵۰۲
داستان پرداخت نشدن پول چایکاران همچنان ادامه دارد.
بدهی 45 میلیاردی دولت به چایکاران

به گزارش «اقتصادنیوز» سال‌های سال است که کشاورزان و چایکاران پس از تحویل محصول خود به دولت در دریافت پول خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

امسال نیز این مشکل برای چایکاران همچنان وجود دارد و به گفته رئیس سازمان چای کشور فعلاً دولت به چایکاران 45 میلیارد تومان بدهی دارد.

آن‌طور که ایسنا گزارش داده، رئیس سازمان چای از خرید تضمینی حدود 50 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خبر داد و گفت: ارزش این میزان بالغ‌بر 70 میلیارد تومان است که تاکنون 25 میلیارد تومان آن پرداخت شده و 30 میلیارد تومان دیگر نیز به زودی واریز می‌شود.

علی محرر اظهار کرد: از پنجم اردیبهشت‌ماه امسال که خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران استان‌های شمالی آغاز شده تاکنون حدود 50 هزار تن محصول از آنها خریداری شده که ارزش آن بالغ‌بر 70 میلیارد تومان است.

او افزود: تاکنون حدود 25 میلیارد تومان از بهای برگ سبز چای به چایکاران استان‌های شمالی کشور پرداخت شده و در چند روز آینده نیز حدود 30 میلیارد تومان دیگر که از طریق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری تامین شده به حساب آنها واریز می‌شود.

رئیس سازمان چای اظهار کرد: با توجه به روند تامین و پرداخت اعتبار خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران به نظر می‌رسد امسال دیگر مانند سال‌های گذشته چایکاران منتظر دریافت مطالبات خود از دولت نخواهند ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید