بر اساس گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا

بدهکارترین دولت های دنیا کدام اند؟

کدخبر: ۱۰۵۰۰۱
بر اساس اعلام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، زیمبابوه و ژاپن در سال 2013 میلادی بیشترین سهم بدهی های دولتی نسبت به تولید ناخالص داخلی را داشته اند؛ نسبت بدهی دولتی به تولید ناخالص داخلی در این کشورها بالغ بر 200 درصد بود.
بدهکارترین دولت های دنیا کدام اند؟

به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در سال 2013 میلادی، زیمبابوه بالاترین میزان بدهی های دولتی نسبت به تولید ناخالص داخلی را داشت. در این سال میزان بدهی‌های دولتی در زیمیبابوه برابر با 220.1 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود. دومین کشور از نظر نرخ بدهی‌های دولتی نسبت به تولید ناخالص داخلی کشور ژاپن بود. بدهی خارجی این کشور در سال 2013 میلادی برابر با 211.7 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است. نرخ بدهی های دولتی در کشورهای «سنت‌کیتس و نویس»، یونان، لبنان ، ایسلند، جاماییکا، ایتالیا، اریتره و در نهایت سنگاپور بالاتر از 118 درصد تولید ناخالص داخلی این کشورها بود.

در سال گذشته آمریکا از نظر بدهی های دولتی در جایگاه 35 دنیا قرار داشت. در این سال سهم بدهی های دولتی به تولید ناخالص داخلی آمریکا برابر با 67.7 درصد بود. ایران در این رده بندی در میان 145 کشور دنیا در جایگاه 131 قرار دارد و میزان بدهی های دولتی این کشور برابر با 12 درصد تولید ناخالص داخلی است.

بر اساس این گزارش، نرخ بدهی‌های دولتی در عربستان سعودی و قزاقستان برابر با 12.5 درصد تولید ناخالص داخلی این کشورها بوده و نرخ بدهی‌های دولتی در شیلی، ازبکستان و روسیه کمتر از 10 درصد تولید ناخالص داخلی است.

همچنین بدهی دولتی ونزوئلا در سال گذشته برابر با 34.9 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود و بدهی دولتی اندونزی برابر با 24.4 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است. در سال گذشته کشورهای برزیل، مالزی و سوییس به ترتیب دارای بدهی های دولتی برابر با 54.2 درصد و 53.2 درصد و 52.4 درصد تولید ناخالص داخلی دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید