نتیجه آخرین نشست نمایندگان اوپک چه بود؟

کدخبر: ۱۱۰۷۴۱
نمایندگان اعضای اوپک برای بررسی راهبردهای بلندمدت این سازمان در وین دیدار کردند.
نتیجه آخرین نشست نمایندگان اوپک چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هیئت‌های اعزامی اعضای اوپک به وین اعلام کردند که امکان دارد قیمت‌های جهانی نفت تا تابستان امسال به دلیل کم‌بودن تقاضای فصلی پائین باقی بماند.
نمایندگان کشورهای تولیدکننده در خلیج فارس همچنین اظهار کردند که حتی اگر راهبرد عربستان برای جلوگیری از رشد تولید نفت رقبای دیگر جواب دهد، باز هم به زمان نیاز است تا قیمت‌ها بالا برود.
نمایندگان اعضای کشورهای عضو اوپک و کارشناسان خارج از این سازمان در هفته جاری در وین با یکدیگر دیدار می‌کنند و درباره راهبرد بلند مدت این سازمان بزرگ نفتی به تبادل نظر می‌پردازند.
این نشست‌ها قرار نیست تولید نفت اوپک را تعیین کند. نشست این هفته وین در حالی برگزار می‌شود که آمارهای آمریکا نشان می‌دهد تعداد دکل‌های حفاری این کشور به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش یافته‌اند.
این موضوع موجب افزایش قیمت نفت تا سطح 50 دلار برای هر بشکه شد. بازرگانان نفتی معتقدند راهبرد اوپک در رابطه با نفت رُسی آمریکا، قربانی بر جای گذاشته است.
نماینده یکی از کشورهای تولیدکننده نفت اوپک در خلیج فارس اظهار کرد: «قیمت‌های پائین نفتی سرمایه‌گذاری برخی شرکت‌ها در حوزه نفت رُسی را با مشکل مواجه کرده است. این مسئله نیز خود بر روی عرضه نفت در بلندمدت تأثیر می‌گذارد.»
دو تن دیگر از نمایندگان کشورهای عضو اوپک که یکی از آن‌ها از کشورهای تولیدکننده نفت خلیج فارس بود، اظهار کردند که نمی‌توان افت قیمت‌ها تا سطح 30 یا 35 دلار را نادیده گرفت زیرا تقاضای نفت پائین است و در سه ماه اول و دوم امسال به فصل تعمیرات پالایشگاه‌ها در سراسر جهان می‌رسیم.
یکی دیگر از نمایندگان گفت: «اکنون قیمت‌ها به خاطر زمستان و بارش زیاد برف بالا رفته‌اند.» نماینده دیگری از کشورهای خلیج فارس نیز اظهار کرد: «احساس کلی این است که قیمت‌های نفتی بیش از آن چیزی که ما می‌خواهیم پائین می‌ماند و دلیل آن هم عرضه زیاد نفت در بازارهاست. انتظار این است که ذخایر نفتی موجود تا نیمه دوم امسال کاهش نمی‌یابد.»
وی ادامه داد: «نشانه‌های خوبی به چشم می‌خورد مانند این‌که تولید نفت برخی میدان‌های آمریکا و کانادا متوقف شده است. این نشان می‌دهد که تصمیمی که در آخرین نشست اوپک گرفته شد صحیح بود. این روند آهسته و برای برخی دردناک خواهد بود اما در نهایت نتیجه می‌دهد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید