با افزایش سطح ذخایر نفت خام آمریکا

قیمت نفت در بازارهای جهانی سقوط کرد

کدخبر: ۱۲۴۵۵۲
قیمت نفت خام در بازارهای جهانی در دیروز و امروز به شدت کاهش یافت وبه سطح 40 دلار در هر بشکه نزدیک شد. این کاهش بیش از چهار درصدی پس از آن به وقوع پیوست که به طور غیر منتظره‌ای وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد سطح ذخایر نفت آمریکا افزایش داشته است.
قیمت نفت در بازارهای جهانی سقوط کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مارکت‌واتچ، قیمت نفت خام آمریکا در جریان آخرین معاملات انجام شده 40.53 دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به قیمت روز سه‌شنبه از کاهش 2.09 دلاری خبر می‌دهد. در شرایط مشابه قیمت نفت خام برنت دریای شمال نیز در جریان آخرین معاملات 46.91 دلار رسید که در دو روز گذشته 1.90 سنت کاهش داشته است.

دیروز چهارشنبه وزارت انرژی آمریکا در گزارش خود اعلام کرد: ذخایر نفت خام آمریکا در هفته‌ای که گذشته 2.6 میلیون بشکه رشد داشته است. این درحالی بود که پیشتر کارشناسان و دست‌اندکاران بازار پیش‌بینی کاهش در سطح ذخایر را داشتند. موسسه نفت آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرده بود سطح ذخایر نفت آمریکا 2.3 میلیون بشکه سقوط خواهد کرد.

با آغاز فصل تعمیرات پالایشگاه‌ها در آمریکا مصرف نفت خام این کشور کاهش داشته است، ریچارد هستینگ، استراتژیست گلوبال هانتر می‌گوید، تنها کاهش فعالیت پالایشگاه ایندیانا برای افزوده شدن سطح ذخایر نفت خام آمریکا در سه هفته‌ی پیش‌رو کافی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید