بلومبرگ گزارش داد

کاهش قیمت مس ادامه دارد

کدخبر: ۱۱۰۲۵۱
روند کاهشی قیمت مس در بازار جهانی ادامه دارد.
کاهش قیمت مس ادامه دارد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از بلومبرگ، قیمت مس در بازارهای جهانی به پایین ترین مقدار خود از ماه جولای سال 2009 کاهش داشت. این کاهش در پی قوت گرفتن گمانه زنی ها در عدم اجرای سیاست های ریاضتی، پس ازانتخابات یونان و در نتیجه آشفتگی بیشتر در حوزه یورو همچنین افزایش نگرانی ها در مورد کاهش تقاضای چین رخ داده است.
قیمت مس به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از بلومبرگ، قیمت مس در بازارهای جهانی به پایین ترین مقدار خود از ماه جولای سال 2009 کاهش داشت. این کاهش در پی قوت گرفتن گمانه زنی ها در عدم اجرای سیاست های ریاضتی، پس ازانتخابات یونان و در نتیجه آشفتگی بیشتر در حوزه یورو همچنین افزایش نگرانی ها در مورد کاهش تقاضای چین رخ داده است.
قیمت مسدر حالی که ارزش یورو به پایین ترین مقدار خود در 11 سال اخیر رسیده است  3.2 درصد کاهش داشته است. پس از پیروزی حزب SYRIZA در یونان این حزب متعهد شده است تا مذاکرات مجددی در مورد شرایط اعطای کمک مالی به یونان انجام دهد.
Chae Un Soo تاجر فلزات در کمپانی Korea Exchange گفته است؛ بازار مس در حال حاضر در شرایط سالمی به سر نمی برد. در ابتدا روند تقویت دلار و در مقابل تضعیف یورو فروشندگان مس را به تاخیر در فروش فرا می خواند و در حال حاضر این وضعیت به عرضه گسترده مس در بازارهای جهانی منجر شده است. ضمن آنکه اساسا در پی آمارهای نا مطمئن در مورد اقتصاد چین تقاضا مس آسیب دیده است.
مس برای تحویل سه ماهه در بازار هنگ کنگ در ساعت 15 به وقت محلی روز دوشنبه 26 ژانویه با 2.2 درصد کاهش به هزار و 399 دلار و 50 سنت در هر اونس معامله شد. قیمت مس در لندن در 23 ژانویه با 2.2 درصد کاهش به 5 هزار و 519 دلار در هر تن رسید که حاکی از ادامه پیدا کردن روند کاهشی قیمت مس برای ششمین هفته متوالی بوده است  که ارزش یورو به پایین ترین مقدار خود در 11 سال اخیر رسیده است. پس از پیروزی حزب SYRIZA در یونان این حزب متعهد شده است تا مذاکرات مجددی در مورد شرایط اعطای کمک مالی به یونان انجام دهد.
Chae Un Soo تاجر فلزات در کمپانی Korea Exchange گفته است؛ بازار مس در حال حاضر در شرایط سالمی به سر نمی برد. در ابتدا روند تقویت دلار و در مقابل تضعیف یورو فروشندگان مس را به تاخیر در فروش فرا می خواند و در حال حاضر این وضعیت به عرضه گسترده مس در بازارهای جهانی منجر شده است. ضمن آنکه اساسا در پی آمارهای نا مطمئن در مورد اقتصاد چین تقاضای مس آسیب دیده است.
مس برای تحویل سه ماهه در بازار هنگ کنگ در ساعت 15 به وقت محلی روز دوشنبه 26 ژانویه با 2.2 درصد کاهش  هزار و 399 دلار و 50 سنت در هر تن معامله شد. قیمت مس در لندن در 23 ژانویه با 2.2 درصد کاهش به 5 هزار و 519 دلار در هر تن رسید که حاکی از ادامه پیدا کردن روند کاهشی قیمت مس برای ششمین هفته متوالی در این بازار بوده است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید