سرمایه های خرد در دست مردم چقدر است؟

کدخبر: ۱۰۶۰۹۱
نایب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی ایران سرمایه های خرد در دست مردم را حدود 650 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بازار سرمایه و جذب سرمایه های خرد مردم در برنامه پنجم مغفول مانده است در حالی که این بازار پتانسیل بالایی برای صادرات غیرنفتی دارد. 
سرمایه های خرد در دست مردم چقدر است؟

ایسنا نوشت:

سهراب شرفی اظهار کرد: اگر بخشی از سرمایه‌های خرد مردم توسط بازار سرمایه جذب شود، می‌تواند کمک شایانی در جهت افزایش تولید و بهبود سطح معیشت خانواده‌ها داشته باشد.

وی افزود: پیشنهاد کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای ورود بازار سرمایه در برنامه ششم توسعه، ایجاد تشکیلات یک بازار متمایز از بازار بورس است.

نایب رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران دلیل این تمایز را ناامنی به وجود آمده در بورس به دلیل سهام‌فروشی شرکت‌های نوپا عنوان کرد که غالبا به سوددهی نرسیده‌اند یا سود اندکی داشتند و باعث از بین‌رفتن اطمینان افکار عمومی به این بازار شده‌اند.


شرفی خاطر نشان کرد: چتر حمایتی دولت از برخی شرکت‌های پتروشیمی که اقدام به فروش سهام کردند اما به دلیل نبودن شرایط مناسب محیطی و امکانات حتی قادر به ساختن کارخانه نشدند، یکی‌دیگر از دلایلی است که به ناامنی بازار بورس دامن زده است.


نایب رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران افزایش منابع بانک‌های تخصصی توسط دولت را دیگر پیشنهاد این کمیسیون برای برنامه‌ ششم مطرح کرد و گفت: اگر بانک‌هایی که فعالیت‌های تخصصی دارند مثل بانک تجارت، بانک صنعت، معدن، کشاورزی و ... در راستای رسالت خود سرمایه‌گذاری‌های مناسب انجام دهند، بستر مناسبی برای تولید و به طبع آن صادرات ایجاد می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید