مصباحی‌مقدم:

توافق یا عدم توافق هسته‌ای موجب جهش یا افت اقتصادی نمی‌شود

کدخبر: ۱۱۱۲۴۵
غلامرضا مصباحی‌مقدم تاثیر توافق احتمالی هسته‌ای بر اقتصاد ایران را روانی دانست و گفت: توافق هسته‌ای یا عدم توافق به هیچ وجه موجب جهش اقتصادی فوق‌العاده یا افت اقتصادی در کشور نمی‌شود.
توافق یا عدم توافق هسته‌ای موجب جهش یا افت اقتصادی نمی‌شود

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم پنجشنبه شب در نشست پرسش و پاسخ با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: آثار روانی توافق یا عدم توافق در مذاکرات ایران با گروه 1+5 بر اقتصاد کشور بیشتر از آثار واقعی آن است.

وی در عین حال اظهار کرد: اگر توافق در این مذاکرات حاصل شود، اثر روانی مثبت بر جامعه می گذارد و بازار و بورس واکنش مثبت نشان خواهد داد.

مصباحی مقدم با یادآوری نوسانات اقتصادی کشور در سال های گذشته افزود: افزایش شدید نرخ تورم در سال های قبل ناشی از وضعیت روانی، حس بی ثباتی و رها شدن مدیریت اقتصادی جامعه بود و اکنون اقدامات مثبت دولت و امیدی که به آینده بهتر در جامعه بوجود آمده، نرخ تورم را کاهش داده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امید به فردای بهتر باعث می شود تولید کننده فعالیت بیشتری داشته باشد، فروشنده اجناس خود را سریعتر بفروشد و خریدار رغبت بیشتری نسبت به خرید داشته باشد و این منجر به فعال شدن بازار می شود.

وی شرکت های اروپایی را برای مشارکت اقتصادی راغب به تجارت با ایران و امیدوار به توافق هسته ای دانست و افزود: در گفت و گوی اخیر خود با معاون سیاسی وزیر امور خارجه آلمان، این کشور را راغب به همکاری با ایران یافتم.

منبع: ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید