ایمیدرو برای تهیه طرح جامع مطالعاتی توسعه معادن زغالسنگ کشور فراخوان داد

کدخبر: ۱۰۰۰۸۷
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ، برای بررسی و انجام طرح جامع مطالعاتی توسعه معادن زغالسنگ کشور در مناطق زغال خیز فراخوان داد.
ایمیدرو برای تهیه طرح جامع مطالعاتی توسعه معادن زغالسنگ کشور فراخوان داد
به گزارش اقتصاد روز به نقل از معدن نیوز سازمان توسعه در این فراخوان در نظر دارد از شرکت های مشاور حائز صلاحیت و دارای گواهینامه معتبر از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری که از مشاوران خارجی (اشخاص حقوقی) مجرب و توانمند مورد تایید کارفرما استفاده کنند، دعوت به عمل آورد تا پیشنهادهای خود را ارائه دهند.
 
شرکت های مشاور باید با رعایت قانون حداکثر استفاده از خدمات فنی و مهندسی داخلی نسبت به ارائه پیشنهادات خود اقدام کنند.

ایمیدرو از تمام اشخاصی که سابقه فعالیت و تخصص های مرتبط با امور یاد شده را داشته و گواهینامه صلاحیت معتبر پایه یک در گروه معدن (دارا بودن حداقل دو تخصص از تخصص های سه گانه) را داشته باشند، دعوت کرد برای آگاهی و دریافت اسناد استعلام ارزیابی کیفی تا 24 اردیبهشت ماه جاری به این سازمان مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، کاربردهای زغالسنگ متفاوت بوده و عمده ترین آنها عبارتند از : تولید کک از زغالسنگ کک شو برای استفاده در کارخانه های تولید فولاد کوره بلندی، تولید برق در نیروگاههای زغال سوز که عمدتاً زغالسنگ های حرارتی را شامل می شود و کاربردهای جدید و نوین زغالسنگ شامل تولید سوخت مایع، گاز و انواع محصولات پتروشیمی و ... است. 

در سال 1392 حدود یک میلیون و 500هزار تن کنسانتره زغالسنگ کک شو در کشور تولید شده است که عمدتاً در صنعت فولاد استفاده شده و با توجه به نیاز کشور، میزان تولید کنسانتره زغالسنگ در سال های آینده باید به حدود 5/4 میلیون تن افزایش یابد.

میزان ذخایر قطعی زغالسنگ کشور در حال حاضر حدود 800 میلیون تن و ذخیره احتمالی حدود سه میلیارد تن برآورد شده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید