اعتصاب مردم به خاطر واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی و دو معدن بافق

کدخبر: ۱۰۰۴۷۴
اعتصاب مردم به خاطر واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی و دو معدن بافق

به گزارش اقتصاد روز از صحن علنی مجلس، در حالی که دولت موظف به واگذاری شرکت سنگ‌آهن مرکزی و دو معدن بافق در قالب اصل44 است، نماینده مردم یزد و اشکذر در صحن علنی مجلس به این واگذاری اعتراض کرد.
محمد صالح جوکار با بیان اینکه سه روز است مردم شهرستان بافق بر سر کار حاضر نیستند، گفت: به‌رغم اینکه معاون اول رئیس‌جمهور دستور توجه به حق و حقوق مردم را داده بود اما این مهم نادیده گرفته شد و واگذاری صورت گرفت.
او در قالب اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 145 این قانون خطاب به رئیس مجلس گفت: شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق جزو اولین شرکت‌های استخراج‌کننده سنگ‌آهن در کشور بوده که امروز خوراک صنایع فولاد ما از آن محل تامین می‌شود. در سال گذشته 71.5 درصد از این شرکت‌ها را دولت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار کرد و 28.5 درصد از این سهام باقی ماند که این درصد در ابتدای سال جاری به مزایده گذاشته شد و در فرابورس واگذار شد.
نماینده یزد گفت: دو معدن بزرگ داریم که ذخایر آهن کشور در این معادن وجود دارد؛ این دو معدن هم جزو دارایی‌های شرکت را بردند و به بخش خصوصی واگذار شدند که این نیز مخالف اصل 45 قانون اساسی است.
او با تاکید بر اینکه توسعه شهرستان بافق در هاله‌ای از ابهام قرار دارد یادآور شد: امروز سه روز است که در شهرستان بافق اعتصاب شده و کارگران بر سر کار نیستند زیرا دغدغه توسعه شهرستان و احقاق حقوق خود هستند لذا ضروری است به این امر رسیدگی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید