رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

سرمایه‌گذاری خارجی یک میلیارد دلاری در معدن مهدی‌آباد

کدخبر: ۱۱۰۶۹۶
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: با پیگیری و تدبیر صورت گرفته، در حال حاضر 100 درصد طرح های راکد و نیمه راکد ایمیدرو فعال شده است.
سرمایه‌گذاری خارجی یک میلیارد دلاری در معدن مهدی‌آباد

ایمیدرو نوشت:

مهدی کرباسیان اظهار کرد: طرح روی مهدی آباد نیز که برای تولید کنسانتره و شمش روی است، تفاهم نامه آن با سرمایه گذار خارجی به ارزش یک میلیارد دلار منعقد شده و معدن به منظور تجهیز در اختیار کنسرسیوم قرار گرفته و مجوزهای آن در دست پیگیری است.

او افزود: سازمان توسعه موفق شد طی یک و نیم سال گذشته، طرح‌های در دست اجرای خود را از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی فعال کند.

کرباسیان بیان کرد: طرح‌های فعال شده ایمیدرو اکنون با کمترین منابع دولتی در دست اجراست به طوری که ۹۰ درصد هزینه‌ها از طریق بخش خصوصی و منابع غیرمرتبط با ایمیدرو تامین می‌شود.

او بیان کرد: از جمله طرح‌های فعال شده می‌توان به ۷ طرح فولاد استانی هر یک با ظرفیت حداقل ۸۰۰ هزار تن در سال، کنسانتره و گندله سنگان، الکترود گرافیتی، آلومینیوم جنوب و روی مهدی آباد اشاره کرد.

کرباسیان افزود: هفت طرح فولاد استانی با مشارکت ۶۵ درصدی بخش غیردولتی و ۳۵ درصدی ایمیدرو در دست اجراست که واحد احیاء تعدادی از این طرح‌ها در سال ۹۴ به بهره برداری می‌رسد.

او اظهار کرد: طرح آلومینیوم جنوب نیز با ظرفیت ۲۷۶ هزار تن گشایش اعتبار شده و مراحل فاینانس آن پایان یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید