بحران در بزرگترین تولیدکننده مس

کدخبر: ۱۱۰۷۰۰
کودلکو (Codelco ) بزرگترین تولیدکننده مس در جهان درنظر دارد در سال 2015 برای جبران کاهش قیمت مس ، یک میلیارد دلار از هزینه هایش بکاهد.
بحران در بزرگترین تولیدکننده مس

به گزارش اقتصادنیوز،       توليدكننده بزرگ مس دنیا به كاهش هزينه رو آورده، در حالی که این گونه سیاست‌های اقتصاد ریاضتی ممکن است موجب بیکاری شود. به همین دلیل پیش بینی می‌شود که اجرای پروژه‌های این شرکت شیلیایی نیز به خطر نیفتند چون با کاهش قیمت نفت هزینه‌های انرژی آن کاهش پیدا خواهد کرد.

 علاوه بر این کاهش ارزش برابری پزو در مقایسه با دلار نیز به نفع این شرکت از نظر صادراتی بوده است.

بر اساس گزارش ایمیدرو، این شرکت دولتی درنظر دارد در سال ۲۰۱۵ حدود ۳۵ هزارتن به تولیدش بیافزاید که ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر به خزانه دولت واریز خواهد شد. این شرکت در نظر دارد ۲۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۸ در طرح‌های توسعه‌اش سرمایه گذاری کند.

یکی از پروژه‌های مشکل ساز کودلکو حفاری و برداشت یخچال طبیعی در نزدیکی سانتیاگو است که با مخالفت طرفداران محیط زیست و مقام‌های رسمی دولت‌های محلی مواجه شده است به دلیل اینکه آب آشامیدنی منطقه را آلوده خواهد کرد.

این شرکت که ۱۰ درصد مس جهان را تولید می‌کند، هشدار داده است که آینده آن به توسعه این پروژه بستگی دارد ضمن اینکه عیار معادن مس قدیمی کاهش پیدا کرده که می‌تواند موجب کاهش میزان تولید سالانه مس این شرکت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید