نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان سیمان خوزستان:

عراقی‌ها مواد اولیه سیمان وارد می‌کنند

کدخبر: ۱۲۷۴۲۹
نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان سیمان خوزستان گفت: توقف صادرات سیمان خاکستری از مرزهای خوزستان به عراق در حالی اتفاق افتاده است که مواد اولیه تولید سیمان یا کلینکر به این کشور صادر می‌شود.
عراقی‌ها مواد اولیه سیمان وارد می‌کنند

سیدصادق سواعدی اظهار کرد: در شرایطی که سیمان تولیدی کشور اجازه ورود به عراق را ندارد چرا باید مواد اولیه آن را به این کشور صادر کنیم؟

او افزود: کشور عراق دیگر سیمان ما را به کشور خود وارد نمی‌کند و به جای آن مواد اولیه تولید سیمان را با قیمت‌های پایین، خریداری و برای تولید سیمان در کارخانه‌های خود استفاده می‌کند.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان سیمان خوزستان بیان کرد: عراق با ترفندهای مختلف به دنبال توقف صادرات ما است تا با مواد اولیه‌ای که از کشور خریداری می‌کند، کارخانجات خود را فعال کند؛ به همین دلیل هر روز تعرفه‌های گمرکی را افزایش می‌دهد تا صادرات به کشور خود را کمتر کند.

او تصریح کرد: این کشور به دلیل نزدیکی به ما، مواد اولیه را با قیمت خیلی پایین تهیه می‌کند و اگر ما به آنها خام فروشی نکنیم، قطعا دیگر توانایی خرید مواد اولیه از کشورهای دیگر را نخواهند داشت.

سواعدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مواد اولیه ارزان قیمت تولید سیمان در کشور، به شرکت تولید سیمان بصره منتقل می‌شود و برای رونق صادرات و حمایت از تولیدکنندگان داخلی لازم است که جلوی خام فروشی گرفته شود.

منبع: ایسنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید