معادن ایران فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها است

کدخبر: ۱۳۱۳۱۸
قائم مقام وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت: پروژه های معدنی در ایران فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران و بانکداران اروپایی است تا در قالب سرمایه گذاری مشترک با طرف های ایرانی، این پروژه ها را تأمین مالی کنند.
معادن ایران فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها است

مجتبی خسروتاج درهجدهمین کنگره سالانه بانکداران اروپا با موضوع فرصت های سرمایه گذاری در ایران در فرانکفورت گفت: طرح هایی با سرمایه گذاری حدود 30 میلیارد دلار از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پیگیری می شود که فرصت مناسبی برای همکاری است.

او افزود: درآمد بخش معادن ایران این قابلیت را دارد تا جایگزین درآمدهای ناشی از صادرات نفت خام در آینده باشد.

خسروتاج با تاکید بر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: صنایع دانش بنیان، افزایش بهره وری، توسعه سرمایه گذاری با هدف توسعه صادرات از ایران، توسعه کارآفرینی، افزایش ارزش افزوده در بخش صادرات غیر نفتی و جلوگیری از صادرات مواد خام، از جمله سیاست های همکاری ایران با طرف های خارجی است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: کشورهای توسعه یافته، بسیاری از این سیاست ها را با عناوین دیگری از گذشته دنبال کرده اند و با آن آشنایی دارند؛ بر این اساس، کار با شرکت های ایرانی و برقراری ارتباطات با آنها مطابق با این سیاست ها خواهد بود.

هجدهمین کنگره سالانه بانکداران اروپا در تاریخ ١٨ و ١٩ نوامبر (27 و 28 آبان ماه) در فرانکفورت آلمان برگزار شد که بیشتر شرکت کنندگان آن از بانکداران، سرمایه گذاران و صاحبان شرکت های بزرگ، متوسط و کوچک بودند.

منبع: ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید