گزارش اخیر بلومبرگ نشان داد:

کاهش تولید نفت ایران رکورد زد

کدخبر: ۱۰۰۷۴۷
در حالی که گزارش ها حاکی از افزایش تولید نفت کشورهای عضو اوپک دارد، ایران رکورددار کاهش تولید نفت در میان این کشور ها شده است. 
کاهش تولید نفت ایران رکورد زد

به گزارش «اقتصادنیوز»، اوپک در حالی میزان تولید نفت ایران را ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه اعلام کرده است که همین نهاد میزان تولید نفت ایران را در فروردین‌ماه، ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار بشکه اعلام کرده بود که در آن زمان، افزایش تولید را نشان می‌داد.

با این حال، گزارش‌های اخیر اوپک نشان می‌دهد که ایران در میان کشورهای تولیدکننده نفت در اوپک، رکورد کاهش تولید نفت را به نام خود ثبت کرده است.

بررسی‌های بلومبرگ از شرکت‌ها، تولیدکنندگان و تحلیلگران نفتی حاکی از این است که تولید ۱۲ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه می روزانه با ۷۵ هزار بشکه افزایش به متوسط ۲۹ میلیون و ۹۸۸ هزار بشکه در روز رسید.

در این میان، ایران از سال ۱۹۹۱ تا ژوئیه ۲۰۱۲ میلادی روزانه بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت تولید کرد اما افزایش تحریم‌ها روی ایران باعث کاهش تولید این کشور شد.

به گزارش ایسنا، ایران که در ژوئن ۲۰۱۲ دومین تولیدکننده بزرگ اوپک بود اکنون به رده چهارم تنزل یافته و خبرها حاکی از تلاش برای افزایش ظرفیت تولید نفت در ایران است.

همچنین طبق گزارش اخیر اوپک، میزان تولید نفت اوپک با افزایش روبه‌رو بوده است که این افزایش در طول سه ماه اخیر، بی‌سابقه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید