مشاور رئیس جمهور :

مشکل قراردادهای نفتی حقوقی نیست

کدخبر: ۱۰۱۵۶۲
در حالی که بعد از چند ماه از آخرین صحبت هایی که در خصوص قراردادهای نفتی شده بود، خبر جدیدی در این رابطه منتشر نشده، وزیر اسبق نفت عنوان کرده است که مشکل حقوقی در قراردادهای نفتی وجود ندارد.
مشکل قراردادهای نفتی حقوقی نیست

به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از تسنیم، اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور گفت: مشکل قراردادهای نفتی ما مشکل حقوقی نیست، از نظر حقوقی قراردادهای خوبی در ایران تنظیم می شود اما مشکل اصلی، در تنظیم طرح توسعه میدان است.

وی افزود: چه خارجی‌ها به عنوان توسعه دهنده میادین نفتی ایران بیایند چه شرکت‌های پیمانکاری داخلی کنسرسیوم‌های قدرتمند تشکیل دهند و به توسعه میادین اقدام کنند، باید به اصلاح تنظیم طرح کلی توسعه میادین در قراردادهای نفتی اقدام کنیم.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه تنظیم مناسب طرح نهایی توسعه میادین مهمترین بخش قرارداد توسعه یک میدان است، گفت: مشکل قراردادهای نفتی ما مشکل حقوقی نیست، از نظر حقوقی قراردادهای خوبی در ایران تنظیم می شود اما مشکل اصلی ما در تنظیم قراردادها در تنظیم طرح توسعه میدان است.

در همین حال، آخرین صحبت‌هایی که در خصوص امضای تیپ جدید قراردادهای نفتی شده بود نشان می‌داد که این نوع از قراردادها مهرماه سال جاری رونمایی می‌شود. با این حال تاکنون خبر جدیدی در خصوص رونمایی از این قراردادها منتشر نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید