جهانگیری با اشاره به بحران خاموش منابع آبی:

بحران آب جدی است

کدخبر: ۱۰۴۴۵۳
معاون اول رئیس جمهور بحران آب در کشور را موضوعی جدی و حائز اهمیت توصیف و بر لزوم مشارکت همه آحاد جامعه در صرفه جویی از منابع آب تاکید کرد.
بحران آب جدی است

مهر نوشت:

اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی آب با بیان اینکه حساسیت موضوع کمبود آب در سال جاری دو چندان شده است، گفت:‌ در این موضوع هر چه زمان را از دست بدهیم، وضع بدتر می‌شود؛ بنابراین علاوه بر اقدامات فوری، نیازمند تهیه برنامه‌های کوتاه و بلند مدت هستیم، بر این اساس موضوع آب باید در برنامه ششم توسعه بعنوان یک موضوع محوری مطرح باشد و توسعه سایر بخش‌ها منوط به تامین آب و استفاده صحیح و بهره وری از این منابع شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح‌های آب و خاک و بخصوص وزارت نیرو باید با برنامه‌ریزی مناسب بتوانند از این اعتبارات به بهترین وجه استفاده کنند.

در این جلسه مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از افت بارش و کاهش شدید منابع آبی سدهای اطراف تهران خبرداد و با اشاره به تشدید بحران در صورت عدم بارش‌های مناسب در فصل پاییز، برلزوم صرفه جویی جدی ازسوی مردم تاکید کرد.

در این نشست همچنین معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو گزارشی از وضعیت منابع آب‌های زیرزمینی کشور ارائه کرد و با بیان اینکه در طول سالیان گذشته نسبت به منابع آب زیرزمینی غفلت شده، خواستار احیا و توجه ویژه به آبها و سفره‌های زیرزمینی شد.

وی از بحران در منابع آبی زیرزمینی به عنوان بحرانی خاموش یاد کرد و با اشاره به میزان برداشت‌های غیرمجاز و بیش از حد از این منابع، بر ضرورت ایجاد نگرشی کلان برای مدیریت منابع آبهای زیرزمینی کشور تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید