اقتصادنیوز گزارش می‌دهد؛

قیمت آب در ایران چقدر ارزان است؟ / مقایسه قیمت آب در ایران با کشورهای اروپایی و آمریکایی

کدخبر: ۱۱۰۷۱۴
قیمت تمام شده برای هر مترمکعب آب در ایران، چیزی در حدود 35 سنت است که در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی، رقم ناچیزی است. هرچند که ایران در این میان، قیمت‌های بالاتری نسبت به کانادا دارد.
قیمت آب در ایران چقدر ارزان است؟ / مقایسه قیمت آب در ایران با کشورهای اروپایی و آمریکایی

به گزارش «اقتصادنیوز»، بر اساس اطلاعاتی که  سایت‌ مطالعات اقلیمی در کانادا برای سال 2014 منتشر کرده بود، قیمت هر مترمکعب آب در کانادا 31 سنت است که در رده پایین‌تری نسبت به قیمت آب در ایران قرار دارد. یعنی ایران بعد از کانادا، ارزان‌ترین آب را در اختیار دارد.

در رده‌های بعدی قیمتی، آمریکا با 40 سنت و سوئد با 69 سنت قرار دارند. در این میان، گران‌ترین آب مربوط به فرانسه و آلمان است که به ترتیب قیمت‌هایی معادل 1.3 و 2.1 دلار را برای هر مترمکعب آب دارند.

به گزارش «اقتصادنیوز»، قیمت آب ایران، بر اساس آنچه که در فروردین ماه سال جاری از سوی معاون وزیر نیرو اعلام شده بود، 35 سنت است. این قیمت که در رده‌های پایین‌تری نسبت به آب کشورهای اروپایی قرار دارد، در سال‌های اخیر و با اجرای فازهای مختلف قانون هدفمندی، بیشتر شده است.

پیش از این معاون وزیر نیرو عنوان کرده بود که هزینه‌ای که بابت عرضه آب در ایران از مصرف کننده گرفته می‌شود نه تنها از هزینه تمام شده استحصال، تصفیه، انتقال و توزیع آب کمتر است بلکه نسبت به نرخ مصرفی آب در کشورهای مختلف نیز تفاوت بسیار زیادی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید