در گفت‌وگو با اقتصادنیوز عنوان شد:

قیمت بنزین شناور می‌شود

کدخبر: ۱۳۳۸۴۹
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت کشور جزئیات شناورسازی قیمت بنزین را تشریح کرد و گفت:صحبت‌هایی که وزیر نفت در خصوص نرخ‌های متفاوت بنزین مطرح کرد، همان شناور شدن قیمت بنزین است.
قیمت بنزین شناور می‌شود

ناصر رئیسی فر در گفت‌‌وگو با اقتصادنیوز، در خصوص صحبت‌هایی که اخیرا وزیر نفت و برخی دیگر از مسوولان مطرح کرده‌اند که شائبه چند نرخی شدن بنزین را به میان می‌آورد، عنوان کرد: آن‌چه که از صحبت‌های وزیر نفت برآمد و برخی عنوان کردند که دولت به دنبال چند نرخی کردن سوخت است، اشتباه بود، چرا که من در جلسه‌ای که وزیر نفت در خصوص بنزین صحبت کرد، بودم و در جریان جزئیات صحبت‌های او قرار گرفتم.

وی ادامه داد: آن‌چه که وزیر نفت بیان کرده، برندسازی در حوزه توزیع بنزین بود. این بدان معنی است که در مرحله اول شرکت‌هایی کاملا خصوصی تاسیس شود تا بتوانند کار توزیع بنزین را در اختیار بگیرند. طبیعی است که این شرکت‌ها به مرور خودشان واردکننده بنزین می‌شوند و در نهایت می‌توانند با توجه به کیفیت بنزینی که وارد می‌کنند، قیمت‌های متفاوتی را روی بنزین وارداتی بگذارند. هرچند که قطعا این کار باید با نظارت و طی یک سیستم نظارتی صورت گیرد.

رئیسی‌فر بیان کرد: صحبت‌هایی که وزیر نفت در خصوص نرخ‌های متفاوت بنزین مطرح کرد، همان شناور شدن قیمت بنزین است اما باید در نظر داشت که این مساله طی مراحل مختلف و تنها در صورتی خواهد بود که آن شرکت‌های مستقل بخش خصوصی تاسیس شود و در مرحله بعد، جایگاه‌های فعلی تحت پوشش این شرکت‌ها، فعالیت کنند. طبیعی است که به مرور این شرکت‌های تازه تاسیس توان واردات بنزین را خواهند داشت. قطعا بنزینی که اکتان بالاتر و کیفیت بیشتری دارد نسبت به بنزین با کیفیت پایین‌تر، نرخ بالاتری دارد. برهمین اساس، نرخ به مرور می‌تواند طی یک برندسازی، شناور شود.

رئیسی‌فر عنوان کرد: اگر دولت و بخش خصوصی مصمم باشند، می‌توان با یک سیستم نظارتی درست، گام به گام به سمت این هدف حرکت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید