صندوق بین المللی پول:

مشکل بیکاری در آمریکا تا ۲۰۱۸ حل نمی شود

کدخبر: ۱۰۱۲۰۷
صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا را کاهش داد و اعلام کرد که اقتصاد این کشور تا پیش از پایان سال ۲۰۱۷ به اشتغال کامل نخواهد رسید.
مشکل بیکاری در آمریکا تا ۲۰۱۸ حل نمی شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، صندوق بین المللی پول پیش بینی قبلی خود از رشد اقتصادی آمریکا را کاهش داد و اعلام کرد که اقتصاد این کشور تا پیش از پایان سال 2017 به اشتغال کامل نخواهد رسید.
صندوق بین المللی پول در گزارش سالانه خود از میزان سلامت اقتصاد آمریکا همچنین از دولت این کشور خواست تا به منظور مبارزه با فقر، حداقل دستمزد را که پایین تر از اکثر استانداردهای بین المللی است افزایش دهد. نرخ فقر در جامعه آمریکا در حال حاضر بالای 15 درصد است.
صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد آمریکا را به دلیل عملکرد ضعیف اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست امسال به 2 درصد رساند، در حالی که در ماه آوریل رشد اقتصادی این کشور را 2.8 درصد پیش بینی کرده بود. این نهاد پولی بین المللی پیش بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا در سال 2015 را بدون تغییر در رقم 3 درصد حفظ کرد.
در گزارش این نهاد بین المللی آمده است: «آمارهای اخیر...نشان می دهد که بازگشت معنادار فعالیت های اقتصادی در جریان است و رشد اقتصادی در ماه های باقی مانده امسال و سال 2015 از پتانسیل خود فراتر خواهد رفت.»
در ادامه این گزارش خاطر نشان شده است: با این وجود رشد احتمالی اقتصاد آمریکا به دلیل سن جمعیت و کاهش رشد بهره وری، تنها حدود 2 درصد خواهد بود که کمتر از متوسط تاریخی است.
صندوق بین المللی پول می افزاید این پیش بینی ها نشان می دهد که اقتصاد آمریکا تنها تا پایان سال 2017 به اشتغال کامل خواهد رسید.
صندوق بین المللی پول از آمریکا خواسته است تا سرمایه گذاری در زیرساخت ها و بخش آموزش و همچنین تغییر بخش هایی از سیستم مالیاتی اش را در دستور کار قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید