نخست وزیر عراق تهدید کرد:

همکاری استراتژیک با آمریکا را لغو میکنیم

کدخبر: ۱۰۱۹۳۴
نخست وزیر عراق تهدید کرد تفاهم نامه همکاری استراتژیک با آمریکا را لغو خواهد کرد و روابطی نزدیکتر با ایران و روسیه ایجاد خواهد کرد.
همکاری استراتژیک با آمریکا را لغو میکنیم

به گزارش اقتصاد نیوز به نوشته روزنامه انگلیسی ساندی تایمز، منابع نزدیک به نوری مالکی نخست وزیر عراق گفتند که وی تهدید کرده است توافق نامه امنیتی با آمریکا را که در سال 2008 به امضا رسید لغو خواهد کرد و در ازاء آن برای ایجاد روابط نزدیک‌تر با ایران و روسیه برخواهد آمد.

این توافق که به تفاهم نامه هماهنگی های استراتژیک موسوم است چارچوب همکاری های سیاسی اقتصادی و امنیتی میان واشنگتن و بغداد مشخص می‌کند.

این تفاهم نامه به این منظور امضا شده است تا اساس یک رابطه بلند مدت میان این دو کشور را تعیین کند و موجب برقراری صلح ، ثبات و امنیت در عراق شود. در ازاء این آمریکا انحصار معاملات دفاعی با عراق را در دست خواهد داشت که میلیاردها دلار ارزش دارد.

به گزارش ایسنا، این منابع آگاه همچنین گفتند عدم حمایت دولت اوباما از عراق در شرایط بحرانی کنونی در این کشور و پیشروی‌های دولت اسلامی عراق و شام موجب شده تا مالکی تهدید کند که تفاهم نامه امنیتی با آمریکا را به طور کامل لغو می کند و در مقابل آن برای دفاع از کشورش به سمت روسیه و ایران خواهد رفت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید