ابراز تاسف آیپک از تمدید توافق ژنو

کدخبر: ۱۰۲۴۱۵
کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) ا اعلام کرد که به شدت از تمدید مهلت مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 متأسف شده است.
ابراز تاسف آیپک از تمدید توافق ژنو

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) در خصوص تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) در بیانیه‌ای گفت: علیرغم حمایت ما از مذاکرات، ما تأکید می‌کنیم که تهران هنوز برای برچیدن عناصر زیرساخت هسته‌ای خود ابراز تمایل نکرده است.

این بیانیه می‌افزاید: ما نگرانیم که ایران به جای هماهنگی و پیروی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، از مهلت تعیین شده برای از بین بردن ائتلاف بین‌المللی و تقویت برنامه تسلیحات هسته‌ای خود استفاده کند. ما بسیار متأسف شدیم که گروه 1+5 حتی کاهش تحریم‌های اقتصادی بیشتری را به ایران پیشنهاد داد.

آنگونه که خبرگزاری فارس گزارش داده، لابی صهیونیستی آیپک تأکید کرد: فشار اقتصادی بود که ایران را به میز مذاکرات آورد و افزایش فشار برای هرگونه چشم‌انداز منطقهی رسیدن به یک توافق خوب (با ایران) مهم و حیاتی است.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا تصریح کرده است که ایران به شرایط توافق موقت هسته‌ای ژنو پایبند بوده است و با این حال شکاف‌هایی در خصوص برخی موضوعات هسته‌ای ایران وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید