گفت‌وگوی لاوروف و آمانو در مورد برنامه هسته‌ای ایران

کدخبر: ۱۲۰۳۷۰
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و یوکیا آمانو رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی در سن پترزبورگ دیدار کرده و در مورد برخی مسایل مهم از جمله برنامه هسته ای ایران مذاکره کردند.
گفت‌وگوی لاوروف و آمانو در مورد برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، لاوروف روز پنجشنبه در دیدار با آمانو در حاشیه همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ، در خصوص راهها و شیوه های موثر بازرسی و نظارت بر سایت های هسته ای ایران گفتگو کردند.

وزیر خارجه روسیه در این دیدار خاطرنشان کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از کسب توافق جامع در مورد برنامه هسته ای ایران در راستی آزمایی اجرای توافق (توسط ایران) نقش کلیدی خواهد داشت.

رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز با ابراز خرسندی از فراهم آمدن شرایط دیدار با مقامهای روس گفت: از این که فرصتی پیش امده تا با طرف روسی در مورد مسایل بسیار مهم گفتگو کنم خرسندم.

وی از جمله این مسایل به موضوع برنامه هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: روسیه در حل مساله هسته ای ایران نقش مهمی را ایفا می کند.

بخش عمده دیدار لاوروف و آمانو بدون حضور خبرنگاران انجام گرفت.

رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دیدار با لاوروف با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دیدار کرد و دو طرف در خصوص همکاری های مسکو و این سازمان بین المللی گفتگو کردند.

منبع: ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید