جنتی: برجام را تمام‌شده تلقی کنیم

کدخبر: ۱۲۸۹۹۱
آیت‌الله احمد جنتی گفت: باید برجام را تمام شده تلقی کنیم و بدانیم که اگر خیر یا شر، کم یا زیاد و خوب یا بد بوده است، دیگر باید آن را تمام شده تلقی کنیم و پیگیر حقوق‌مان در برجام باشیم.
جنتی: برجام را تمام‌شده تلقی کنیم

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه برجام در مجلس بررسی شد، گفت: برخی خیال می‌کنند مجلس برجام را تصویب کرده است در حالی که برجام در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده و آنها نظر داده و تأیید کرده‌اند یعنی هنوز به امضا و تأیید رهبری نرسیده و کاری که مجلس کرد در حاشیه برجام بود. یعنی دولت را موظف کرد در اجرای برجام اقدامات مناسبی در قبال آمریکا داشته باشد.

جنتی با بیان اینکه نمایندگان واقعاً در بررسی برجام زحمت کشیدند، اظهار کرد: از فعالیت‌ها و زحمات کمیته ویژه‌ای که در مجلس برای بررسی برجام تشکیل شد تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پیامدهای برجام را باید در نظر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که طرف ما عهدشکن است و هزار بهانه می‌آورد تا به پیمانش وفادار نماند. پس باید مراقب باشیم همین قدر که توافقنامه به ما امکان می‌دهد حداکثر استفاده را از آن ببریم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه رسانه‌ها و رسانه ملی در رابطه با برجام اطلاع‌رسانی خوبی داشتند و مردم نیز در صحنه بودند، گفت: باید برجام را تمام شده بدانیم و دیگر در جلسات عمومی مطرح نشود و بدانیم که اگر خیر یا شر، کم یا زیاد و خوب یا بد بوده است دیگر باید آن را تمام شده تلقی کنیم و باید پیگیر حقوقمان در برجام باشیم.

جنتی با بیان اینکه لغو تحریم‌ها فلسفه برجام است و باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: اگر تحریم‌ها لغو شود برجام به نتیجه رسیده است اما اگر آنها شانه خالی کردند باید بگوییم که برجام به کلی نتیجه نداده و بی‌فایده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید در موضوع برجام قاطعیت نشان دهد و در این زمینه نباید برخوردهای افراطی و تفریطی داشته باشیم،‌ افزود: امیدوارم اشتباه کرده باشم اما به نظر من برجام و موفقیت‌هایی که طرف ما به دست آورد گام اولشان بود و اگر مقاومت نکنیم سراغ موضوعات دیگر می‌روند و خواهند گفت که اسرائیل را به رسمیت بشناسید، حقوق زن و مرد را مساوی کنید، حکم قصاص را بردارید، ازدواج هم‌جنسان را تأیید کنید و ارتباط خود را با حزب‌الله لبنان و سوریه و عراق قطع کنید.

جنتی گفت: به اذن خدا و هدایت‌های رهبری ارتباطمان با همه انقلابیون اسلامی را تا آخرین قطره خون حفظ خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نقشه آمریکایی‌ها حاکم شدن بر منطقه و ایران است، گفت: می‌خواهند سوریه، لبنان، عراق و سپس ایران را قبضه کنند و در داخل نیز به دنبال نفوذ برای رسیدن به اهدافشان هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه می‌خواهند در مراکز تصمیم‌سازی مثل مجلس نفوذی‌های خود را بفرستند، تصریح کرد: در دولت نیز مراکز تصمیم‌سازی به غیر از هیأت دولت به عنوان زیرمجموعه وجود دارد که می‌خواهند در آنها نفوذ کنند و همچنین قصد حاکم کردن فرهنگ غربی را دارند که ان‌شاءالله این آرزوها را به گور خواهند برد.

منبع: ایسنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید