دستیار ویژه رئیس جمهور خبر داد

۲۰ شکایت دولت از چهره‌های سیاسی

کدخبر: ۱۴۹۹۲۰
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در رابطه با آخرین وضعیت تدوین سند حقوق شهروندی گفت: شخص رئیس جمهور پیگیر این منشور حقوق شهروندی است و ما نیز دنبال آن هستیم.
۲۰ شکایت دولت از چهره‌های سیاسی

الهام امین زاده، معاون پیشین حقوقی رئیس‌جمهور در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص شکایت هایی که این معاونت دنبال کرده، گفت: توهین، افترا، نشر اکاذیب و جعل امضای رئیس جمهور یا معاونین از جمله چالش های حقوقی مطرح شده بود که آنها را پیگیری کردیم.

امین زاده افزود: ۷۶ شکایت کیفری درخصوص جعل امضاء و یا اسناد و همچنین ۲۰ شکایت سیاسی از چهره های سیاسی را دنبال کردیم.

وی از رسیدگی به یک شکایت از خارج از کشور اشاره و عنوان کرد: یک مورد جعل هم از خارج از کشور داشتیم که معاونت حقوقی پیگیر آن بود علاوه بر این یک سند ۱۶ میلیاردی به ناروا از دولت خارج شده بود که با پیگیری های انجام شده این مبلغ بازگشت و شکایت و پرونده مربوط به آن در دست رسیدگی است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا فعالان سیاسی که از فعالیت های اجتماعی محروم هستند حقوق شهروندی دارند یا خیر، گفت: برخی از حقوق هم جنبه فردی و هم عمومی دارند و باید هر دوی آنها لحاظ شود و در مورد حصر نیز به لحاظ تامین امنیت سایر شهروندان محدودیت هایی اعمال شده است و قاعدتا اگر بحث امنیتی رفع شود محرومیت های اجتماعی نیز قابل رفع شدن است چرا که حق امنیت شهروندی در حوزه کلان بسیار مهم است.

منبع: مهر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید