جهانگیری با انتقاد از تخریب‌کنندگان دولت:

برخی اقدامات دولت شاهکار است / دولتمردان در سیاست‌های کلان همسو هستند / بعضی نهادها حقوق‌ها را کم کرده‌اند، به‌جایش زمین می‌دهند

کدخبر: ۱۵۰۸۷۱
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه هر جریان سیاسی که مخالف و منتقد دولت است، می‌تواند در نهایت آزادی و آرامش به انتقاد بپردازد، تصریح کرد: کارنامه دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف کارنامه‌ای درخشان و قابل دفاع است.
برخی اقدامات دولت شاهکار است / دولتمردان در سیاست‌های کلان همسو هستند / بعضی نهادها حقوق‌ها را کم کرده‌اند، به‌جایش زمین می‌دهند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست معاونين امور مجلس دستگاه هاي اجرايي با اشاره به فضاسازي‌هاي برخي جريان هاي مخالف دولت اظهار داشت: در حال حاضر برخي از گروه هاي سياسي منتقد دولت به دنبال نقد سازنده و دريافت پاسخ از دولت نيستد بلكه هدفشان از مخالفت، تخريب دولت است.

معاون اول رئیس‌جمهور با بيان اينكه هر جريان سياسي كه مخالف و منتقد دولت است مي تواند در نهايت آزادي و آرامش به انتقاد بپردازد، تصريح كرد: كارنامه دولت تدبير و اميد در بخش هاي مختلف كارنامه اي درخشان و قابل دفاع است و اگر شرايط كشور در سال 92 با وضعيت فعلي مقايسه شود آن وقت شاخص هاي ممتاز عملكرد دولت مشخص خواهد شد.

جهانگیری با اشاره به اينكه برخي سايت ها و رسانه‌ها به صورت مستمر عليه دولت به انتشار تيتر و مطالب مختلف اقدام مي كنند، خاطرنشان كرد: ممكن است مشاهده اين گونه تيترها باعث دلسردي برخي مديران شود اما بايد توجه داشته باشيم كه اين رسانه ها نمايندگان گروه هاي مختلف سياسي نيستند كه در مورد ضعف دولت به اتفاق نظر رسيده باشند بلكه اكثر اين رسانه ها از يك جا تغذيه مي شوند و ماموريت دارند كه عليه دولت بنويسند.

اعضای دولت در سیاست‌های کلان همسو هستند
معاون اول رئیس‌جمهور با تاكيد بر اينكه اعضاي دولت در سياست هاي كلان تعيين شده همسو هستند، ادامه داد: سياستي در برخي رسانه ها تنظيم شده تا در گزارش هاي آنها اختلاف نظر و چند صدايي از دولت منعكس شود و به گونه‌اي برنامه ريزي شده كه مي‌خواهند وانمود كنند در درون دولت اختلاف نظر وجود دارد. اين در حالي است كه اعضاي دولت در جهت گيري ها و سياست هاي كلان كاملاً‌ هماهنگ هستند.

وي با تاكيد براينكه برخي از اقدامات دولت در سه سال اخير شاهكار است و بايد بصورت جدي درخصوص آن اطلاع رساني شود، از رسانه ملي به دليل انتشار اخبار مربوط به عملكرد دولت در هفته دولت قدرداني كرد و گفت: اطلاع رساني از كارهاي مثبت انجام شده توسط دولت مي تواند در اعتماد مردم به كارآمدي نظام موثر باشد.

به خاطر امروز، آينده كشور را به خطر نمي اندازیم
معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان كرد: برخي افراد تصور مي كنند كه اگر دولت را ناكارآمد و ضعيف نشان دهند به معناي كارآمد جلوه دادن بخش هاي ديگر نظام است. اما در حقيقت اداره امور كشور بر عهده دولت است و زماني كه دولت مقتدر باشد، نظام نيز در نظر مردم كارآمد جلوه مي كند.

وی با تاكيد براينكه دولت به خاطر مسائل امروز جامعه، آينده كشور را به خطر نمي اندازد، تصريح كرد: هنر دولت اين است كه شرايط امروز و آينده كشور را به صورت توأمان مي بيند و قصد ندارد به دليل تلاش براي توسعه امروز، به آينده كشور آسيب بزند و يا دغدغه هاي جامعه امروز را فداي توسعه آينده كشور كند.

بعضی نهادها می‌گویند حقوق‌ها را کم کرده‌ایم، به‌جایش زمین می‌دهند
معاون اول رئیس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع حقوق هاي نامتعارف نيز اشاره و خاطرنشان كرد: پس از اتفاقات اخير درخصوص حقوق هاي نامتعارف، شوراي حقوق و دستمزد كه از سالها پيش تشكيل شده بود، در اين دولت فعال شد و مقرر شده است كه از مردادماه سال جاري هيچ دستگاهي چه در دولت و چه در قواي ديگر و ساير نهادهاي حاكميتي حق ندارد در پرداخت حقوق ها از مصوبات شوراي حقوق و دستمزد تخطي كند.

جهانگیری با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب نيز بر لزوم تبعيت نهادهاي تحت نظر دفتر مقام معظم رهبري از مصوبات شوراي حقوق و دستمزد تاكيد كرده اند گفت: در برخي نهادها مي گويند كه حقوق ها و پرداخت ها را كاهش داده ايم اما زمين و تسهيلات به مديران مي دهند. اينها نيز مصداق پول دادن است و بايد مقررات شوراي حقوق و دستمزد در هر گونه پرداخت رعايت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید