بیزینس اینسایدر معرفی کرد؛

سلاطین تکنولوژی‌‌های تجاری و سازمانی را بشناسید

کدخبر: ۱۷۷۱۲۴
سال 2017 شاهد رشد قابل‌توجه در سرمایه‌گذاری در کلود و رشد تکنولوژی‌های جدید در فضاهای کاری مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است، درست به همین دلیل هم بعضی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها در حال شکل دادن به این عرصه هستند. هم‌زمان شرکت‌های بزرگی مانند Cisco، Oracle و Microsoft همچنان حاکمیت بازارهای مرتبط را اختیار دارند. با این اوصاف است که تکنولوژی‌های تجاری و سازمانی حالا به عرصه سودآور و قدرتمندی تبدیل شده‌اند.
سلاطین تکنولوژی‌‌های تجاری و سازمانی را بشناسید

به گزارش اقتصادنیوز، کسب و کارها و بنگاه‌های تجاری هر سال نقدینگی قابل‌توجهی را صرف تکنولوژی‌های روز می‌کنند و براساس پیش‌بینی موسسه تحقیقاتی گارتنر این میزان تنها در سال 2017 به 5/ 3 تریلیون دلار خواهد رسید. سال 2017 شاهد رشد قابل‌توجه در سرمایه‌گذاری در کلود و رشد تکنولوژی‌های جدید در فضاهای کاری مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است، درست به همین دلیل هم بعضی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها در حال شکل دادن به این عرصه هستند. هم‌زمان شرکت‌های بزرگی مانند Cisco، Oracle و Microsoft همچنان حاکمیت بازارهای مرتبط را اختیار دارند.  با این اوصاف است که تکنولوژی‌های تجاری و سازمانی حالا به عرصه سودآور و قدرتمندی تبدیل شده‌اند. در این میان بعضی افراد فعال در این عرصه نقش مهم و تاثیرگذاری در رشد تکنولوژی‌های سازمانی داشته‌اند و به رشد این بازار کمک چشمگیری کرده‌اند.

مجله بیزینس اینسایدر با بررسی این افراد، فهرستی از موثرترین قدرتمندترین فعالان عرصه جهانی تکنولوژی‌های سازمانی و تجاری را منتشر کرده است که تعداد آنها به 52 نفر می‌رسد.

اندرو جیسی، مدیرعامل بخش خدمات وب شرکت Amazon: او یکی از بخش‌های فعال و خبرساز در صنعت تکنولوژی‌های سازمانی را مدیریت می‌کند. AWS یا همان بخش خدمات تحت‌وب شرکت آمازون حالا در دنیای IT نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای دارد و باعث شکل‌گیری و تاسیس غول‌های بزرگی در این عرصه شده است. شرکت‌هایی مانند Cisco، Oracle، IBM و Microsoft حالا مجبورند الگوی تولید محصولات و تجارت‌شان را تغییر داده یا شکست را در این عرصه رقابتی بپذیرند؛ درست شبیه به اتفاقی که برای شرکت EMC افتاد که منجر به خریده‌شدن آن از سوی شرکت Dell در سال گذشته میلادی شد. AWS اما حالا سودآورترین بخش شرکت آمازون است و 43 درصد از سود خالص سالانه این شرکت در فصل اول سال‌جاری میلادی از این بخش آمده است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت Microsoft: غول نرم‌افزاری جهان در دوره مدیریت نادلا توانست یک‌بار دیگر خودش را پیدا کند. حالا مایکروسافت رقیبی جدی برای بخش خدمات تحت‌وب شرکت آمازون یا AWS به حساب می‌آید و دومین بازیگر بزرگ صنعت رایانش‌ابری یا کلاد در دنیاست. مایکروسافت با خرید LinkedIn همچنین رقابتی جدی با Salesforce دارد. اگرچه نادلا تعدیل نیرو جدی را در مایکروسافت اجرا کرد که بعضی از آنها واقعا نگران‌کننده بودند، اما میزان محبوبیت او در میان کارمندان این شرکت همچنان بالاست. نادلا که یکی از کارمندان قدیمی مایکروسافت بوده است، توانسته از بزرگ شدن بی‌جهت این شرکت جلوگیری کرده و با کاهش بوروکراسی مایکروسافت را برای ورود به عرصه‌های جدیدی مانند رایانش ابری آماده کند.

مارک بینوف، مدیرعامل شرکت Salesforce: او همیشه در سانفرانسیسکو خبرساز بوده است. برج یک میلیارد دلاری Salesforce او که قرار است در سال 2018 افتتاح شود، بلندترین و گران‌ترین ساختمان شهر است. از آنجا که رایانش ابری محبوب‌ترین و داغ‌ترین موضوع در فضای تجاری فعلی است، Salesforce هم خودش را برای این رقابت آماده کرده است.  این شرکت به هر حال مالک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM است که به کارمندان بخش فروش کمک می‌کند کارهایشان را مدیریت کنند، نقاط قوت و ضعف را پیدا کرده و با نیازهای مشتریان هماهنگ شوند. به لطف شراکت و همکاری با IBM که سیستم هوش مصنوعی واتسون را در اختیار دارد، سیستم هوش مصنوعی Salesforce به نام انیشتین هم قدرت گرفته است و به این ترتیب حالا این شرکت در حال حرکت به سمت پدیده بزرگ بعدی یعنی هوش مصنوعی است. بینوف از نسخه هوش مصنوعی خودش برای مدیریت این شرکت کمک می‌گیرد.

لری الیسون، مدیر ارشد تکنولوژی و رئیس هیات مدیره شرکت Oracle: درآمد شرکت اوراکل در فصل اول سال 2017 به دنبال رقابت جدی لری الیسون با رقیب بزرگ این شرکت یعنی AWS یا بازوی رایانش ابری شرکت آمازون، رشد انفجاری داشته است. به این ترتیب اوراکل شاهد رشد سالانه 58 درصدی درآمد بخش کلاد یا رایانش ابری خود در فصل اول سال جاری میلادی بوده است. در حالی که الیسون رقبای قدرتمندی در عرصه کلاد در شرکت‌های آمازون و مایکروسافت دارد، اما همچنان تلاش می‌کند که اوراکل را در این بازی نگه دارد و ظاهرا سهامداران اوراکل هم با این تصمیم موافق هستند.

دیان گرین، معاون ارشد بخش رایانش ابری گوگل: دیان گرین در دنیای تکنولوژی سازمانی به خاطر تاسیس شرکت نرم‌افزاری VMware شناخته می‌شود که مدت‌ها پیش از پیوستنش به گوگل و مدیریت بخش رایانش ابری این شرکت اتفاق افتاده است. حالا اما او مدیر بخش کلاد گوگل است و می‌خواهد گوگل شجاعانه رقبای جدی مانند آمازون را پست سر بگذارد. رهبر بخش گوگل کلاد به‌طور رسمی اعلام کرده است که برای غلبه بر بازوی رایانش ابری آمازون تا سال 2020 برنامه‌های جدی دارد و کارمندان گوگل معتقدند که او به خوبی می‌تواند از عهده این کار بربیاید. همان‌طور که حضور گرین در شرکت‌های بزرگی مانند eBay و Disney موثر بوده است، انتظار می‌رود گوگل با مدیریت او هر چند کند اما قطعا می‌تواند به قدرتی موثر در عرصه کلاد و تکنولوژی‌های سازمانی و تجاری تبدیل شود.

بیل گیتس، موسس و مشاور تکنولوژی شرکت Microsoft: هرچند بیل گیتس دیگر مدیریت مایکروسافت را به عهده ندارد، اما همچنان به شکلی جدی به‌عنوان مشاور ساتیا نادلا مدیرعامل این شرکت در مایکروسافت حضور دارد. او به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان با دارایی خالص 4/ 90 میلیارد دلاری، می‌تواند وزنه قدرتمندی برای مایکروسافت باشد.  او همچنین تلاش می‌کند تا با سرمایه‌گذاری‌های انسان‌دوستانه‌اش در درون و بیرون از دنیای تکنولوژی تاثیرگذار باشد.

چاک رابینز، مدیرعامل شرکت Cisco: بعد از 6 فصل متوالی کاهش درآمد و همچنین یک تعدیل نیرو بزرگ دیگر، در نهایت چاک رابینز با راه‌اندازی Network Intuitive -که هوش مصنوعی را به شبکه‌ها می‌رساند- توانست سیسکو را نجات بدهد. این مهم‌ترین اقدام رابینز در سیسکو است که توانست این شرکت را به دوره جدیدی از کنترل نرم‌افزاری و سخت‌افزارهای قابل برنامه‌ریزی وارد کند. او گفته است که Network Intuitive کارهایی را مانند تحلیل ترافیک داده‌های رمزگذاری شده برای شناسایی بدافزارها بدون نیاز به باز کردن فایل‌ها است، می‌تواند انجام بدهد که شبکه‌های دیگر نمی‌توانند. این در حالی است که رابینز همزمان تلاش می‌کند تا سیسکو از ریشه‌های سخت‌افزاری خودش کمی دورتر شده و به دنیای نرم‌افزاری کلود یا رایانش ابری وارد شود. درست به همین دلیل هم شرکت سیسکو اقدام به خرید 7/ 3میلیارد دلاری AppDynamics کرده است.

بیل مک‌درموت، مدیرعامل شرکت SAP: این شرکت همچنان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای تجاری و سازمانی دنیاست و با مدیریت مک‌درموت هر چند کند اما قطعا می‌تواند راه خودش را به سمت صنعت رایانش ابری پیدا کند. به این ترتیب درآمد SAP در فصل اول سال جاری میلادی به کمک تجارت رایانش ابری رشد سالانه 10 درصدی داشته است. داستان موفقیت مک درموت اوج و فرودهای جالبی دارد.  او اولین فرد آمریکایی است که توانسته مدیریت شرکت آلمانی SAP را به عهده بگیرد. او در سال گذشته میلادی یکی از چشمانش را در پی تصادفی شدید و عجیب از دست داد. با این حال گفته است که حتی در این شرایط هم می‌تواند به اهدافش برسد.

ورنر ووگلز، مدیر ارشد تکنولوژی شرکت Amazon : AWS یا بازوی رایانش ابری شرکت آمازون در حال حاضر رهبر بازار کلود جهان است و به سرعت رشد می‌کند. این بخش در حال حاضر تجارت 14 میلیارد دلاری آمازون در سال مالی گذشته بوده است و انتظار می‌رود امسال هم رشد قابل توجهی داشته باشد. بخش قابل توجهی از موفقیت‌های AWS به خاطر حضور ورنر ووگلز، مدیر ارشد تکنولوژی شرکت آمازون است که تیم کاری‌اش را برای ورود به عرصه‌های جدید به خوبی هدایت می‌کند.

اورس هولزل، معاون ارشد بخش زیرساخت‌های فنی گوگل کلود: او هشتمین کارمند گوگل است و بخش بزرگی از زیرساخت‌ها و دیتاسنترهای گوگل را در سراسر جهان راه‌اندازی کرده است. او در حال حاضر مدیریت زیرساخت‌های فنی بازوی رایانش ابری گوگل یعنی گوگل کلود را به عهده دارد و معتقد است که این بخش می‌تواند روزی به پردرآمدترین بخش شرکت گوگل یعنی بخش 641 میلیارد دلاری تبلیغات غلبه کند. او همچنین مهم‌ترین فرد در فرآیند تطبیق دادن دیتاسنترهای گوگل با استانداردهای زیست‌محیطی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید