حسن روحانی ، رئیس جمهوری خواستار شد

به سوالات مردم در پرونده بابک زنجانی پاسخ داده شود

کدخبر: ۱۵۶۹۸۸
حسن روحانی رئیس جمهوری دیروز در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت که در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، به ماجرای گورخواب ها و همچنین پرونده بابک زنجانی اشاره کرد. روحانی با اشاره به نامه روز سه‌شنبه اصغر فرهادی فیلمساز مطرح ایرانی در مورد گورخواب‌ ها با تاکید بر اینکه این مساله برای دولت و مردم قابل‌تحمل نیست، گفت: برای حل چنین موضوعاتی همه باید یکپارچه شویم و از مسائل جناحی و اختلافات دست برداریم و مشکلات اساسی کشور را مدنظر قرار دهیم.
به سوالات مردم در پرونده بابک زنجانی پاسخ داده شود

به گزارش اقتصادنیوز ، حسن روحانی روز گذشته در سخنانش به پرونده بابک زنجانی و حکم اعدام او پرداخت. رئیس‌جمهوری با اشاره به مساله نظارت و بازرسی در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اساسا اگر هرگونه اختیار و قدرت در یک نظام، توام با نوعی بازرسی و نظارت نباشد، احتمال انحراف و فساد در آن بسیار زیاد است. روحانی با تاکید بر وجود دستگاه‌های نظارتی فراوان در کشور گفت: در قوه مجریه سازمان مدیریتی که امروز به سازمان برنامه و بودجه تبدیل شده و سازمان امور اداری و استخدامی جزء دستگاه‌های نظارتی در امور اداری، بودجه‌ای و مالی هستند.

او همچنین از وزارت دادگستری، وزارت اطلاعات، دفتر بازرسی ویژه در ریاست‌جمهوری، دستگاه قضایی به همراه سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری و قوه مقننه، شورای نگهبان، به‌عنوان دستگاه‌های نظارتی یاد کرد و گفت: حال چرا با این همه دستگاه نظارتی در کشور باز هم شاهد تخلفات بزرگ هستیم. چگونه می‌شود که یک تخلف عظیم و بزرگ حدود سه میلیارد دلاری در کشور ایران در دولت قبل اتفاق بیفتد؟ اینها همه بوده‌اند،‌کدام یکی نظارتش دقیق نبوده است؟ یا قوانین و مقررات نظارتی اشکال دارد یا افرادی که مسوولیت نظارت را به عهده دارند دارای اشکال هستند.

روحانی ادامه داد: مگر یک نفر به‌تنهایی می‌تواند سه میلیارد را به جیب بزند؟ به کجا وصل بوده و شرکای آن‌چه کسانی بوده‌اند؟ در چه رده‌ای بوده‌اند؟ چگونه نفت در اختیار وی قرار گرفته؟ چگونه صدها میلیون دلار غیر‌از نفت پول در اختیار او قرار گرفته است؟ دستگاه قضا رسیدگی کرده و به حکمی رسیده است و من در آن باره حرفی ندارم، اما سوال مردم همچنان باقی است. رئیس‌جمهوری تصریح کرد: حال فردی اعدام شود، ‌پولی که در اختیار آن آقا بود چه شد؟ چه کسانی مقصر بودند و نقش داشتند؟ من از آغاز این پرونده پیشنهاد کردم به جای اینکه این فرد مستقیم در اختیار دستگاه قضا قرار گیرد، در اختیار وزارت اطلاعات قرار گیرد تا اطلاعات این موضوع کاملا شفاف شود بعد در اختیار دستگاه قضا قرار گیرد. روحانی با بیان اینکه به هر دلیلی این نظر عملی نشد، گفت: انتظار مردم این است که ماجرا برای مردم روشن شود. مردم سوالاتی دارند. سوال مردم باید پاسخ داده شود.

او تاکید کرد: من همین جا به‌عنوان نماینده ملت ایران و به‌عنوان مسوول اجرای قانون اساسی عرض می‌کنم در پرونده‌های مهمی که میلیاردها اموال عمومی مردم حیف و میل شده است؛ باید به سوالات مردم پاسخ داده شود. اگر پاسخ داده نشود موضوعی مهم‌تر از سه و ده‌ها میلیارد دلار که از دست داده‌ایم هست و آن مساله اعتماد عمومی مردم است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید