سخنگوی دولت تشریح کرد

جزئیات شارژ مالی دولت برای اقشار کم درآمد و بنگاه های کوچک

کدخبر: ۱۶۴۴۸۹
محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت روز گذشته در اولین نشست خبری‌اش در سال جدید از افزایش حقوق بازنشستگان، پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان تا هفته معلم، افزایش مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و اختصاص بیش از 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های خرد در سال 96 خبر داد.
جزئیات شارژ مالی دولت برای اقشار کم درآمد و بنگاه های کوچک

به گزارش اقتصادنیوز ، اما شاید مهم‌ترین بخش 4 خبر اقتصادی مهم نوبخت در سال جدید افزایش 5/ 2 برابری دریافتی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی از سوی دولت باشد. بر این اساس به گفته سخنگوی دولت، مستمری خانوارهای تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سال‌جاری 180 تا200 هزار تومان افزایش می‌یابد.

نوبخت همچنین گفت: «محاسبه این مستمری از یکم فروردین 1396 خواهد بود که ضوابط اجرایی این اقدامات امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت تصویب می‌شود.» افزایش این مستمری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از سوی دولت صورت خواهد گرفت. پیش از این سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد درتاریخ 19 دی ماه سال 95، دریک برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری از افزایش 5/ 2 برابری مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد خبر داده بود. فتاح در آن گفت‌وگو اعلام کرده بود که «با توجه به مصوبه اخیر مجلس میزان مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد به حداقل 180 هزار تومان خواهد رسید که معادل 5/ 2 برابر شدن مستمری آنها است.»

رئیس کمیته امداد همچنین اعلام کرده بود که به‌طور متوسط هر خانواده تحت پوشش کمیته امداد ماهانه 72 هزار تومان از این محل مستمری می‌گیرد. همچنین پیش از این انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کمترین مبلغ پرداختی به مددجویان بهزیستی را 57 هزار تومان و بیشترین میزان آن 120 هزار تومان برای خانواده‌های پنج نفر به بالا اعلام کرده بود. او همچنین گفته بود کف مستمری پرداختی سازمان به مددجویان بهزیستی هر سال مطابق قانون 20 درصد افزایش یافته است.

در کنار اعلام افزایش مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، محمد باقر نوبخت اعلام کرد: در سال 96 می‌خواهیم سه هزار و 500 میلیارد تومان از اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه را برای افزایش حقوق بازنشستگان و کاهش نابرابری‌هایی که در حقوق آنان وجود دارد، هزینه کنیم که این افزایش حقوق از یکم فروردین 1396 محاسبه می‌شود.

او بابیان اینکه هم‌اکنون آیین‌نامه اجرایی توسط سازمان برنامه و بودجه با هماهنگی صندوق بازنشستگی لشکری و کشوری در حال تهیه است، گفت: قطعا برای تدوین این آیین‌نامه‌ها از نمایندگان بازنشستگان هم دعوت خواهیم کرد. رئیس سازمان برنامه و بودجه برنامه دیگر دولت در سال جدید را پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان تا هفته معلم اعلام کرد و گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان در این زمینه پیش‌بینی شده است.

نوبخت همچنین روز گذشته در حاشیه نخستین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید، از اختصاص 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های خرد و کوچک خبر داد و گفت: مقرر شد بنگاه‌های با پیشرفت فیزیکی 40 درصد مشمول دریافت تسهیلات و کمک‌های یارانه‌ای دولت قرار گیرند. به گزارش «ایرنا» نوبخت یادآور شد: سال گذشته بالغ‌بر 16 هزار میلیارد تومان برای هفت هزار و 500 واحد در نظر گرفته شده بود که عملا این میزان به 16 هزار و 700 میلیارد تومان افزایش یافت. تعداد واحدها هم به 22 هزار واحد افزایش یافت و مشخص شد در استان به چه ترتیب می‌تواند عمل کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید