حذف یک صفر از پول ملی در هیات دولت تصویب شد

گام دولت برای تبدیل واحد پول ملی به تومان

کدخبر: ۱۷۶۷۶۵
هیات دولت در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصاد درباره لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور ، تغییر واحد پول رایج کشور از ریال به تومان را در متن لایحه تصویب کرد. به این ترتیب در صورت تصویب این لایحه در مجلس و تبدیل آن به قانون واحد پول کشور به تومان تبدیل خواهد شد که بر اساس مصوبه دولت هر تومان برابر با 10 ریال است.
گام دولت برای تبدیل واحد پول ملی به تومان

به گزارش اقتصادنیوز ، بدیهی است که تصویب این تغییر در هیات دولت به معنی تغییر واحد پول کشور در حال حاضر نیست و این لایحه باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

پیش از این در آذر ماه 95 در جریان بررسی لایحه قانون بانک مرکزی، هیات دولت، واحد پول ملی را از «ریال» به «تومان» تغییر داد. واحد پول ملی در متن پیشنهادی از سوی بانک مرکزی «ریال» معرفی شده بود اما هیات دولت در اولین گام این واحد را به «تومان» تغییر داد و ارزش هر «تومان» را 10 «ریال» تعیین کرد.

در صورت تصویب نهایی یک صفر از واحد پول ملی کشور کم خواهد شد. در همان زمان پس از اعلام این خبر از سوی سایت دولت، رئیس‌کل بانک مرکزی در کانال تلگرامی خود ، توضیحاتی را پیرامون تغییر رسمی واحد پول کشور ارائه کرد.

به اعتقاد سیف تورم انباشته، در دهه‌های گذشته، عملا «ریال» را از مبادلات اقتصادی روزمره حذف کرده و «تومان» جایگزین آن شده است. رئیس‌کل بانک مرکزی «مصوبه دولت در زمینه تغییررسمی واحد پول ملی از «ریال» به «تومان» را اقدامی برای تسهیل نسبی مبادلات اقتصادی آحاد جامعه، رسمیت بخشیدن به عرف مورد قبول مردم و انطباق با واقعیت‌های موجود کشور تفسیر کرد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید