راهکار اروپا برای دور زدن تحریم روسیه/ استفاده از روبل برای خرید نفت و گاز؟

کدخبر: ۴۹۰۴۹۰
کمیسیون اروپا پیشنهاد داد که شرکت‌های اروپایی برای خرید نفت و گاز از روسیه از روبل استفاده کنند.
راهکار اروپا برای دور زدن تحریم روسیه/ استفاده از روبل برای خرید نفت و گاز؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، اسپوتنیک گزارش داد که کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که شرکت‌های اروپایی بهای نفت و گاز خریداری شده از روسیه را در حساب‌های خود در بانک گازپروم قرار دهند و سپس بهای آن را با روبل به طرف روس پرداخت کنند. 

به این ترتیب شرکت‌های اروپایی تحریم‌های روسیه را نقض نخواهند کرد. 

اگرچه آمریکا و انگلیس بانک گازپروم را تحریم کرده‌اند، اما اتحادیه اروپا این بانک روس را تحریم نکرده است. 

انگلیس نیز روز جمعه با صدور دستور العملی تحریم‌ها علیه بانک گازپروم را تا ۳۱ ماه مه به حالت تعلیق درآورده و از شرکت‌های انگلیسی خواسته است بهای انرژی خریداری شده از روسیه را به این بانک منتقل کنند. 

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۳ مارس (۳ فروردین) اعلام کرد که کشورهای تحریم کننده روسیه باید بهای گاز را به روبل بپردازند و به دولت، بانک مرکزی و شرکت گازپروم این کشور یک هفته مهلت داد تا قراردادهای فروش گاز را به روبل تبدیل کنند.

 دستور پوتین واکنش گروه هفت را به دنبال داشت و آن‌ها اعلام کردند که بهای گاز خریداری شده از روسیه را به روبل پرداخت نمی‌کنند. اگرچه آلمان یکی از بزرگترین مشتریان گاز روسیه خواستار شفاف‌سازی نحوه انجام نقل و انتقالات مالی به روبل شده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین دستوری را امضا کرده است که براساس آن، کشورهای غیردوست باید حسابی را در بانک‌های روسیه افتتاح کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید