مدیر بازاریابی جاباما: روی اعتماد کاربران توجه ویژه داریم

کدخبر: ۶۱۸۱۰۰
فرهاد بهشتی مدیر بازاریابی جاباما: ما به انتقال تجربه کاربران در افزایش اعتماد آنها به دریافت خدمات آنلاین جهت رزرو اقامتگاه توجه ویژه داریم.
مدیر بازاریابی جاباما: روی اعتماد کاربران توجه ویژه داریم

تابستان گذشته جاباما برای اولین بار، گزارشی از وضعیت کسب‌وکار خود منتشر کرد و در این گزارش که به بررسی وضعیت یکساله فعالیت این پلتفرم رزرو آنلاین اقامتگاه و همچنین معرفی بازار اقامت در ایران می‌پرداخت که شامل اطلاعات و آمار از بخش‌های مختلف بود.

بر اساس داده‌هایی که در آن گزارش جاباما منتشر کرده بود، بیش از ۸۶۰۰ میزبان فعال در ۳۶۱ شهر ایران، اقامتگاه‌های خود را در جاباما به مهمانان ارائه کرده‌اند و این پلتفرم مدعی شد که بیش از ۱۸ هزار اقامتگاه فعال در جاباما قابل رزرو هستند.

همچنین اعلام شد جاباما که اکنون به اعتراف همین آمارها رهبر بازار رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران است، در مقایسه با مدت مشابه قبل، بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته است. می‌توان گفت تقریبا از هر ۵ اقامتگاه موجود در ایران، یکی از آن‌ها در جاباما قابل رزرو است.

مدتی بعد از انتشار اولین گزارش تخصصی و آماری جاباما هم، خبر ثبت بیش از ۵۰۰ هزار نظر مردمی در این پلتفرم اعلام شد و حالا پس از گذشت حدود ۵ ماه، مدیران این پلتفرم می‌گویند بیش از ۶۰۰ هزار نظر بی‌طرفانه و بدون سانسور در آن ثبت شده است. 

جاباما

فرهاد بهشتی مدیر بازاریابی جاباما در پاسخ به سوال ما درباره روند اخیر جاباما در توجه به تجربه کاربران گفت: «همانطور که به صورت رسمی اعلام کرده‌ایم تنها در طول ۵ ماه گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار نظر جدید از تجربه کاربران جاباما ثبت و منتشر شده است تا مجموع این نظرات به عدد ۶۰۰ هزار برسد؛ این مقدار نظر در مقایسه با مارکت‌پلیس‌های فروش کالا یا خرده‌فروشی‌های آنلاین بزرگ کشور شاید خیلی قابل توجه نباشد، اما وقتی فعالیت در زمینه گردشگری و به خصوص رزرو اقامتگاه باشد، در کشور کاملا بی‌نظیر است. ما به انتقال تجربه کاربران در افزایش اعتماد آنها به دریافت خدمات آنلاین جهت رزرو اقامتگاه توجه ویژه داریم و علاقمندیم مردم در یک محیط شفاف خدمات بهتری را دریافت کنند.»

او ادامه داد: «امسال تمرکزمان را روی دریافت نظر از تجربه رزرو و اقامت کاربران گذاشته‌ایم و اکنون با همین توجه و تمرکز ویژه موفق شده‌ایم میزان مشارکت در ثبت تجربیات مردم از فرآیند رزرو، اقامت و میزبانی را ۳۰ درصد بهبود دهیم.»

مدیر بازاریابی جاباما گفت: «در گزارش سال جاباما اعلام شد که با وجود افزایش ضریب نفوذ اینترنت، همچنان بخش قابل توجهی از بازار اقامت در ایران آنلاین نشده است. طبق بررسی‌هایی که داشتیم تنها هفت درصد از کل اقامتگاه‌های ایران به صورت آنلاین به فروش می‌رسد. این یعنی هنوز بسیاری از مردم از روش‌های سنتی برای رزرو اقامتگاه اقدام می‌کنند.»

بهشتی ادامه داد: «در چنین شرایطی که در بازار رزرو آنلاین اقامتگاه وجود دارد و در حالی که خدمات آنلاین در این بازار تا همین چند سال پیش اصلا مرسوم نبوده، ما اقدامات جدی‌ برای افزایش اعتماد کاربرانمان انجام داده‌ایم و خب آمارها نشان می‌دهد در همین مقطع کوتاه زمانی موفقیت‌های بسیار خوبی را هم به دست آورده‌ایم. درست است که ارائه خدمات  آنلاین در این بازار ظرفیت بسیاری برای رشد دارد ولی ما برای رشد بیشتر تمرکز اصلی را روی جلب اعتماد کاربران گذاشته‌ایم.»

مدیر  بازاریابی جاباما گفت: «نتایج تجربیات و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که اعتماد، توصیه‌پذیری می‌آورد، توصیه‌پذیری باعث افزایش تعداد سفر می‌شود، تعداد سفر به افزایش میزان ثبت تعداد نظرات و تجربیات و در نهایت افزایش آگاهی مسافران بعدی منجر می‌شود. این چرخه‌ استاندارد و کارآمدی‌ست که در جاباما به آن توجه ویژه‌ای داریم.»

گزارش جاباما گفته بود بیش از ۱۸ هزار اقامتگاه فعال در پلتفرمش قابل رزرو هستند که این مقدار در مقایسه با سال گذشته، بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته است. 

گزارش جاباما

همینطور طبق اطلاعات منتشر شده در گزارش جاباما، بیش از ۵۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری کاربران فعال این پلتفرم را ساکنان استان تهران تشکیل می‌دهند و تعداد آن‌ها در مقایسه با مدت مشابه قبل، ۲۲۳ درصد رشد داشته است.

مطابق با این گزارش، ۶۵ درصد از کاربران بازار آنلاین اقامت در ایران را ۱۸ تا ۳۴ ساله‌ها تشکیل می‌دهند و ۶۹ درصد از اقامتگاه‌ها را همین گروه سنی به‌صورت آنلاین رزرو می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید