نقش کسب‌وکارها در توسعه پایدار جامعه؛

با پذیرش مسئولیت، همه برنده‌ایم

کدخبر: ۶۲۴۱۹۱
شرکت مشاوره مدیریت ایلیا در گزارشی با عنوان گزارش مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی، به بررسی نقش کسب‌وکارها در توسعه پایدار جامعه پرداخته است. این گزارش، روایت اقدامات خلاقانه چندین شرکت ایرانی در زمینه مسئولیت اجتماعی را ارائه می‌دهد.
با پذیرش مسئولیت، همه برنده‌ایم

شروع گزارش: شرکت مشاوره مدیریت ایلیا در جستجو برای پاسخ به این سوال که آیا کسب‌وکارها و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با رویکرد موثرتری در پذیرش مسئولیت برای حل و بهبود مسائل اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی مشارکت کنند، به تدوین گزارش حاضر اقدام نمود. ایلیا در این گزارش قصد دارد تا با ترسیم روایتی از نوآورانه‌ترین و اثرگذارترین تجارب فعالیت‌های CSR (Corporate Social Responsibility) کسب‌وکارهای ایرانی، به سایر کسب‌وکارها در مسیر اثرگذاری الهام بخشد و آن‌ها را به دنبال کردن منافع اقتصادی‌شان از طریق پرداختن به مسائل جامعه دعوت نماید.

گزارش پیش رو روایت اقدامات خلاقانه چندین شرکت ایرانی در زمینه مسئولیت اجتماعی را ارائه کرده است، تا بتواند الگو و مدل مناسبی جهت فعالیت کسب‌وکارها در این حوزه ارائه دهد. همه می‌دانیم داشتن یک کسب‌وکار قدرتمند با عملکرد خوب در محیطی پر از نابرابری، فقر و بحران‌های زیست‌محیطی امکان‌ناپذیر است و ما چاره‌ای جز «برداشتن مسئولیت‌مان» برای حل این مسائل و اولویت قراردادن رویکردهای اجتماعی و زیست‌محیطی نداریم.

کسب‌وکارها و بنگاه‌های اقتصادی مخاطب اصلی گزارش حاضر هستند. اما مطالعه آن به سایر بازیگران این اکوسیستم همچون کسب‌وکارهای اجتماعی، بنگاه‌های اقتصادی اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد، خیریه‌ها، سرمایه‌گذاران با دغدغه اثرگذاری و حتی سیاست‌گذاران اجتماعی نیز پیشنهاد می‌شود. چرا که اغلب به واسطه گستردگی و پیچیدگی، این دست مسائل بدون مشارکت بازیگران مختلف این اکوسیستم تغییری محقق نمی‌گردد.

امید است که این تلاش، گامی موثر برای استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی و کسب‌وکاری در مسیر اثرگذاری اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی باشد.

جهت مطالعه کامل گزارش به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://ilia-corporation.com/corporate-social-responsibility

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید