برنامه ایران برای جذب همسایگان با مسیرهای ترانزیتی

کدخبر: ۵۸۱۷۵۱
اقتصادنیوز: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اشتیاق کشورهای همسایه برای پیوستن به کنسرسیوم‌ها در حوزه کریدورهای ترانزیتی ایران گفت: باید زمینه توسعه و استفاده این کشورها از ظرفیت ترانزیتی بسرعت فراهم شود.
برنامه ایران برای جذب همسایگان با مسیرهای ترانزیتی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در آیین افتتاح فاز اول طرح جامع توسعه پایانه مرزی رازی در خوی اظهار کرد: باید در حوزه ترانزیت جذابیت‌های لازم را برای همسایگان خود ایجاد کنیم تا به جای مسیرهای موازی، از مسیرهای ارتباطی کشورمان استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در راستای رسیدن به این هدف که قابل توجه نیز به شمار می‌رود باید سرعت و کیفیت اجرای طرح‌های زیرساختی با وجود همه محدودیت‌های مالی افزایش یابد.

بذرپاش با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مختلف در توسعه زیرساختی باید مورد توجه باشد، اضافه کرد: از سرمایه گذاران و تامین کنندگان مالی می‌خواهیم در این حوزه ورود کنند و دولت نیز از آنها حمایت می‌کند.

وی گفت: تاکید داریم از ظرفیت سرمایه گذاران در همه فرودگاه‌ها، بندرها، جاده‌ها و پروژه‌های ریلی استفاده کنیم.

ایشان اظهار کردند:  هر مجموعه‌ای که توان لازم را داشته باشد، ما آمادگی مشارکت با آنها را داریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با ابراز خرسندی از زیرساخت‌های خوب ایجاد شدن در خوی یادآور شد: فرودگاه خوی ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد.

بذرپاش ادامه داد: مرز رازی ظرفیت تجاری خوبی دارد که این ظرفیت این مرز را باید فعال تر کنیم.

 فاز اول طرح جامع توسعه پایانه مرزی رازی خوی که یکی از سه مرز بین ایران و ترکیه و نزدیکترین مرز کشورمان به شهر وان در شرق ترکیه است روز پنجشنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

در قالب این طرح توسعه، سالن تجاری و مسافری پایانه مرزی رازی به صورت رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و روزانه هزاران نفر از شهروندان ایرانی و ترکیه‌ای می‌توانند با کمترین زمان معطلی از این مرز تردد کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید