رایانه های همراه در مسیر گران شدن

کدخبر: ۱۵۴۱۵۱
معرفی مک‌ بوک پرو و سرفیس استودیوی جدید نشان می‌دهد که رایانه‌های شخصی در حال افزایش قیمت هستند و از بدنه‌ی اصلی بازار فاصله گرفته‌اند.

به گزارش زومیت کافی است برای لحظه‌ای صفحه‌های رنگارنگ و با وضوح بالا و بدنه‌های باریک و تمام فلزی سرفیس استودیو و مک ‌بوک پرو را از یاد ببریم و روی قیمت‌ها تمرکز کنیم. در سمت مایکروسافت، سرفیس استودیو با قیمتی معادل ۲۹۹۹ دلار عرضه‌ می‌شود. البته این قیمت در صورتی که به دنبال رم ۳۲ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایت باشید، تا ۴۱۹۹ دلار افزایش خواهد داشت. این شرکت همچنین سرفیس بوک را با عمر باتری ۱۶ ساعت معرفی کرده است که ۲۳۹۹ دلار قیمت دارد. این لپ‌تاپ با فضای ذخیره‌سازی بیشتر تا ۳۲۹۹ دلار هزینه در بر خواهد داشت.

در سمت دیگر اپل محصولات جدید خود را با قیمتی گران‌تر نسبت به نسل قبل ارائه می‌کند. مک بوک پرو -که نسخه‌ی پایه‌ی این محصولات محسوب می‌شود و مجهز به تاچ‌بار نیست- ۱۴۹۹ دلار قیمت دارد. اگر به دنبال تاچ‌بار هستید؛ باید حداقل ۱۷۹۹ دلار هزینه کنید و اگر بخواهید از صفحه‌ی ۱۳ اینچی فراتر بروید؛ باید یاد‌آوری کنیم که قیمت مک بوک پروهای ۱۵ اینچی از ۲۳۹۹ دلار آغاز می‌شوند. همچنین اگر این رایانه را با گرافیک و پردازنده‌ی بهتر و فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایت بخواهید؛ باید ۴۲۹۹ دلار هزینه کنید.

به نظر می‌رسد اپل و مایکروسافت هر دو به این نتیجه رسیده‌اند که مردم دیگر مانند قبل به دنبال خرید رایانه‌های شخصی نیستند. دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌ها دیگر آمار فروش گذشته را ندارند و رایانه‌هایی که کاربران امروز در دست دارند، برای رفع نیازهای ابتدایی به اندازه‌ی کافی مناسب است. به همین دلیل تقاضا برای رایانه‌های جدیدتر به‌مرور کمتر خواهد شد. استراتژی اقتصادی شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که اگر نتوانید در فروش محصولات سود خود را کسب کنید؛ به سمت استفاده از فاکتور افزاینده‌ی دیگر (یعنی افزایش قیمت و حاشیه‌ی سود محصولات) خواهید رفت. این دیدگاه پیش‌ازاین توسط اپل به کار گرفته شده بود و حالا مایکروسافت نیز به این قافله پیوسته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید