در دیدار رییس کل بیمه مرکزی اعلام شد

اعلام آمادگی بیمه لویدز برای رفع مشکلات روابط بیمه ای با ایران

کدخبر: ۱۵۴۱۷۵
رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران که برای مذاکره با بیمه گران اروپایی در لندن و مونیخ به اروپا سفر کرده بود با رییس کل بیمه لویدز لندن دیدار و گفتگو کرد. به گزارش گروه بنگاه های روزنامه دنیای اقتصاد، در این دیدار دکتر عبد الناصر همتی با اشاره به فعالیت لویدز در بازار بیمه ایران قبل از اعمال تحریم ها، خصوصا در مورد بیمه اتکایی هواپیما و نیز با تاکید بر برنامه های توسعه اقتصادی کشور و گسترش صنعت بیمه در ایران، حضور لویدز لندن در پوشش های اتکایی و ریسک های مهم کشور را با اهمیت دانست.
اعلام آمادگی بیمه لویدز برای رفع مشکلات روابط بیمه ای با ایران

اینگا بل (INGA BEALE) رئیس کل لویدز لندن نیز با اشاره به فعالیت گذشته لویدز در بازار ایران، علاقه مندی سندیکاهای بیمه گران لویدز به فعالیت در بازار ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: درحال حاضر ۱۱۰سندیکاى بیمه درلویدز فعالند.

وی با اشاره به مشکل موجود در سیستم بانکی، ضرورت پیگیری برای حل مشکلات بانکی جهت نقل و انتقال پول در صنعت بیمه را یک امر مهم دانست.

رئیس لویدز در پاسخ به درخواست رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر تشکیل کمیته ای برای بررسی و ایجاد زمینه فعالیت سندیکای بیمه گران لویدز در مناطق آزاد ایران، مقرر کرد دو تن از مدیران بین الملل لویدز برای مذاکره با مدیران بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به ایران سفر کنند. شایان ذکر است، ملاقات رئیس کل بیمه مرکزی با رئیس کل لویدز لندن بعد از ۱۲ سال رخ می دهد و آخرین بار دکتر همتی ۱۲ سال پیش با رئیس کل لویدز دیدار کرده بود.

بیمه لویدز فعالیت خود را در قرن هفدهم میلادی (سال ۱۶۸۸) از قهوه خانه ای ساده در لندن که آن زمان یکی از اصلی ترین مراکز فروش بیمه کالا و کشتی بود، آغاز کرد. اکنون لویدز به عنوان شرکت بزرگ خدمات مالی بریتانیا در زمینه های  کارگزار بیمه، ارائه خدمات بیمه، بیمه اتکایی، بیمه عمر، مبادلات اوراق قرضه و مدیریت ریسک فعالیت  کرده و بیش از ۲۵۰۰ شعبه در سراسر جهان دارد. با توجه به مجموع دارایی های این شرکت که معادل ۳۲.۱۹ میلیارد یورو است، برای شش ماهه نخست ۲۰۱۶ سود عملیاتی۱.۷۷ میلیارد یورو را به ثبت رسانده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید