معاون نظارتی بانک مرکزی

قفل حساب های موسسه کاسپین باز می شود

کدخبر: ۱۸۵۴۵۲
به گفته معاون نظارتی بانک مرکزی، حساب‌های مسدود کاسپین در حال باز شدن است. از اردیبهشت‌ماه روند ساماندهی کاسپین آغاز شده بود و تا مردادماه در جریان بود که با شکایت برخی سپرده‌گذاران عمده، متوقف شد.
قفل حساب های موسسه کاسپین باز می شود

به گزارش اقتصادنیوز ، با شکایت آنها برخی حساب‌های تعاونی فرشتگان و موسسه کاسپین براساس دستورات صادره از برخی مراجع قضایی مسدود شدند. همین امر باعث شد تا خللی در روند تعیین تکلیف سپرده‌ها به‌وجود آید.

اما اکنون به گفته فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی تعدادی از این حساب‌ها بازگشایی شده و مابقی آنها نیز در آینده نزدیک از حالت انسداد بیرون خواهند آمد. به گزارش خانه ملت، فرشاد حیدری درباره رسیدگی به مسائل تعاونی‌های اعتبار منحله گفت: «درخصوص تعاونی‌های غیرمجاز منحل شده خصوصا تعاونی فرشتگان اقداماتی از سوی بانک مرکزی صورت گرفته که بر این اساس از اردیبهشت‌ماه پرداخت سپرده سپرده‌گذاران موسسه مذکور آغاز شده و در مرحله اول سپرده، سپرده‌گذارانی را که ۱۰ میلیون سپرده‌گذاری کرده بودند، پرداخت شده است.»

او تصریح کرد: «مراحل پرداخت سپرده‌های مذکور در حال انجام بود که تعدادی از سپرده‌گذاران عمده حساب‌های تعاونی فرشتگان و موسسه کاسپین را براساس دستورات قضایی صادره از برخی مراجع قضایی مسدود کردند.»حیدری ادامه داد: «با توجه به اینکه وجوه موجود در حساب موسسه کاسپین متعلق به بانک مرکزی بود، اقداماتی صورت گرفت و مکاتباتی با ریاست قوه‌قضائیه انجام و خوشبختانه تعدادی از این حساب‌ها بازگشایی شده و در ادامه از مابقی حساب‌ها رفع انسداد خواهد شد و عملیات پرداخت مابقی سپرده سپرده‌گذاران براساس برنامه‌ای که در وب‌سایت موسسه کاسپین قرار خواهد گرفت، انجام می‌شود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید