رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:

دلیل استعفای نجفی «بیماری» است/ قصد شهردار شدن ندارم/دلم برای جوانی‌ام می‌سوزد

کدخبر: ۲۰۴۵۲۵
با اعلام رسمی خبر ارسال استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران به شورای شهر، بحث‌ها درباره سرنوشت نجفی و همچنین آینده ساکن بعدی بهشت به سرخط اخبار رسانه‌ها بدل شده است. امروز محسن هاشمی چهره‌ای که پیش از این نامش بارها برای تصدی پست شهرداری مطرح شده بود، در جمع خبرنگاران حضور یافت و به پرسشهای آنان پاسخ داد.
دلیل استعفای نجفی «بیماری» است/ قصد شهردار شدن ندارم/دلم برای جوانی‌ام می‌سوزد

رئیس شورای شهر تهران با تایید خبر کناره‌گیری محمدعلی نجفی تاکید کرد: «بنده قصدی برای شهردار شدن ندارم و دنبال آن هم نیستم.»

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت:«استعفای شهردار تهران را دریافت کردیم و امروز در جلسه هم‌اندیشی شورای شهر تهران با حضور 20 نفر از اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت. علت استعفا یک مشکل جدید پزشکی است که نمی‌توانیم آن مشکل پزشکی را مطرح کنیم. با توجه به اینکه شورا باید در جلسه رسمی درباره استعفا تصمیم بگیرد لذا این تصمیم‌گیری در مورد استعفای نجفی بر اساس قانون باید در اولین جلسه رسمی شورای شهر تهران مورد بررسی قرار بگیرد که در سال آینده است، ولی تا آن زمان شهردار و معاونینش به کار خود ادامه خواهند داد تا برای شهروندان مشکلی پیش نیاید.»

محسن هاشمی همچنین خبر داد: «در اولین جلسه سال آینده استعفای نجفی مورد بررسی قرار می‌گیرد و از شهردار توضیح قانع‌کننده‌ای درخواست می‌کنیم. اگر استعفا مورد قبول قرار گرفت سرپرست تعیین خواهیم کرد و اگر اعضاء، استعفا را نپذیرفتند بستگی به آقای نجفی دارد که بماند یا خیر.»

وی افزود: «تا زمان بررسی استعفا، شهردار و تیمش قطعاً به وظایف خود عمل خواهند کرد.»

محسن هاشمی در پاسخ به شایعانی مبنی بر اختلاف نجفی با برخی از اعضای شورای شهر تهران ، گفت: «تاکنون جمله‌ای در این خصوص نشنیده‌ام و نجفی هم‌چنین چیزی را نگفته است.»

اودر پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «آیا بازداشت شدن آقای نجفی از دلایل استعفا بوده است؟»، گفت: «در این خصوص خبری ندارم.»

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا استعفای نجفی سیاسی بوده است، نیز تاکید کرد: «نجفی گفته است موضوعات سیاسی در استعفایش دخیل نیست هرچند فشارهای زیادی را تحمل کرده است و تصمیم گرفته بود بر اساس همین فشارها استعفا ندهد ولی مشکل بیماری وی موجب شد که این استعفا را ارائه بدهد.»

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «اگر اعضای شورا اجماع برای شهردار شدن شما داشته باشند چه برنامه‌ای دارید؟»، گفت: «بنده شهردار شدن را قبول نمی‌کنم چون دلم نمی‌خواهد مریض شوم؛ مریضی نجفی از استرس هم می‌آید؛ دلم برای جوانی‌ام می‌سوزد.اصلاً سیاست استرس‌زاست و استرس پست شهرداری تهران زیاد است.»

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «چه زمانی در جریان استعفا قرار گرفتید؟»، اعلام کرد: «از دیروز در جریان استعفا قرار گرفته بودم و پس‌ از آن با چند تن از اعضاء مشورت کردم و با هیأت رئیسه نیز جلسه‌ای داشتم. نهایتاً با آقای نجفی و جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد. نهایتاً دیروز تصمیم گرفتم که جلسه هم‌اندیشی با تمام اعضای شورا، امروز برگزار شود.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید