کراس اوور پژو کجای بازار می ایستد

سناریوهای کمتر یا بیشتر از 100 میلیون تومان بودن قیمت پژو 2008

کدخبر: ۱۷۲۱۴۷
اگر بگوییم که قیمت پژو 2008 دغدغه اول این روزهای بازار خودرو است بی راه نرفته ایم. صرف نظر از اشتیاقی که برای ورود این خودرو به بازار به دلیل حجم اخبار پیرامون آن به وجود آمده ، اینکه قیمت پژو 2008 کمتر از 100 میلیون تومان باشد یا بیشتر از آن ، می تواند طبقات قیمتی خودروها در بازار را تحت تاثیر قرار دهد. آنگونه که شنیده شده تعیین قیمت این خودرو در انتظار توافق عرضه کننده و شورای رقابت است.
سناریوهای کمتر یا بیشتر از 100 میلیون تومان بودن قیمت پژو 2008

به گزارش اقتصادنیوز ، در مورد قیمت پژو 2008 از ابتدا تاکنون صحبت های مختلفی به میان آمده است. در ابتدا که بحث تولید آن مطرح شد قیمت های 75 میلیون تومان برای گیربکس دستی و 90 میلیون تومان برای گیربکس اتوماتیک عنوان می شد. در صورتی که این دو قیمت تحقق می یافت حتی می توانست روی بازار خودروهای شاسی بلند چینی هم اثر گذاشته و آنها را ناگزیر از کاهش قیمت کند. اما عرضه خودرو کراس اوور پژو 2008 با این دو قیمت تقریبا منتفی است و البته در بازار نیز کسی منتظر این قیمت ها نیست.

تولید این خودرو که آغاز شد قیمت 95 میلیون تومان نیز بر سر زبان ها افتاد. قیمتی که اگر چه حاشیه امنی برای کراس اوورهای چینی ایجاد می کرد، اما تهدیدی برای شاسی بلندهای کره ای زیر 100 میلیون ایجاد می کرد که اگر چه تعدادشان زیاد نیست اما از محبوبیت و تقاضای خوبی در بازار برخوردار است. این قیمت نیز پس از مدتی با ارائه یک قیمت جدید از سوی رسانه ها به فراموشی سپرده شد.

آخرین قیمتی که شنیده ها حکایت از آن دارد در حدود 99 میلیون تومان است. این قیمت برای پیش فروش این خودرو دهان به دهان می چرخد. هر چند هنوز تایید شده از سوی مراجع رسمی نیست. اگر ایران خودرو تصمیم بگیرد این پژو 2008 را با این قیمت عرضه کند، به طور قطع با توجه به انتظار و اشتیاقی که برای این خودرو ایجاد شده ، در بازار با قیمت هایی به مراتب بالاتر عرضه خواهد شد. در این میان یک شکاف قیمتی 14 تا 16 میلیون تومانی نیز دور از ذهن نیست.

اما اگر عرضه کننده تصمیم بگیرد قیمت کارخانه ای را بالاتر از 100 میلیون تومان قرار بدهد آنوقت رسیدن قیمت پژو 2008 به بالاتر از 120 میلیون تومان در بازار نیز دور از ذهن نیست. در این صورت است که این خودرو به دلیل مزایایی مانند برخوردار بودن از شبکه خدمات پس از فروش گسترده یک خودروساز داخلی ، تهدیدی برای شاسی بلندهای کره ای و ژاپنی هم به حساب خواهد آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید