پیش فروش خودرو برجامی همچنان ادامه دارد

4 دلیل برای آنکه پژو 2008 ، رنو ساندرو نشد

کدخبر: ۱۷۳۰۷۵
پیش فروش خودرو پژو 2008 بر خلاف محصولاتی مانند رنو ساندرو استپ وی که با استقبال زیادی مواجه شد و در چند ساعت به پایان رسید ، اینگونه نشد. به طوری که پایگاه اطلاع رسانی ایران خودرو اعلام کرد تا پایان یافتن موجودی سایت برای ثبت نام باز است و محدودیت زمانی وجود ندارد.
4 دلیل برای آنکه پژو 2008 ، رنو ساندرو نشد

به گزارش اقتصادنیوز ، پیش فروش خودرو پژو 2008 طی روزهای اول و سوم تیرماه برای متقاضیان دارای کد ملی زوج و فرد انجام شد. برخلاف آنکه تصور می شد برای پیش فروش این خودرو رقابت سختی بین خریداران ایجاد شود و در چند ساعت موجودی در نظر گرفته شده برای پیش فروش خودرو به اتمام برسد، اما اینگونه نشد.

اما چرا مورد رنو ساندرو استپ وی درباره پژو 2008 اتفاق نیفتاد. در حالی که در ماه های گذشته اخبار زیادی در مورد آن منتشر شده و انتظار می رفت بازار با هیجان زیادی به سراغ آن برود.

این مساله چند دلیل اصلی دارد. دلیل اول آنکه برخلاف انتظار درست و بدیهی هر خریداری، متقاضیان پژو 2008 انتظار داشتند در هنگام ثبت نام قیمت نهایی محصولی که قرار است پیش خرید کنند را بدانند.قیمتی که تا زمان نگارش این متن نیز هنوز اعلام نشده است.

دلیل دوم پیش پرداخت سنگینی است که برای پیش فروش خودرو پژو 2008 در نظر گرفته شده است. پیش پرداخت 60 میلیون تومانی می تواند خیلی از خریداران را منصرف کند. هر چه باشد خریداران پژو 2008 را دیگر یک خودرو تولید داخل می دانند و پیش پرداخت سنگین را برای آن نمی پسندند.

دلیل سوم سود مشارکت و سود انصراف پایینی است که برای این خودرو در مقایسه با دیگر پیش فروش ها در نظر گرفته شده است. این سود پایین با دلیل چهارم بهتر قابل لمس می شود.

دلیل چهارم این است که بازه زمانی که برای تحویل خودرو در نظر گرفته شده است بسیار طولانی است. بازه زمانی که تا تابستان سال 97 به طول می انجامد می تواند تقاضای مصرفی را از پیش خرید این خودرو دور کرده و به سراغ گزینه هایی که سریع الوصول تر باشد بفرستد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید