افت و خیز مقبولیت خودروهای چینی در ایران

کدخبر: ۱۸۴۱۰۸
با اوج گیری تحریم های اقتصادی در سال های گذشته ، خودروهای چینی میداندار بازار خودرو ایران شدند. خودروهای چینی در شرایطی توانسته‌اند طی چند سال گذشته سهم مناسبی از بازار ایران را به خود اختصاص دهند که طبق آمارهای کیفی موجود، میزان رضایتمندی مشتریان از آنها طی 15 ماه ابتدایی خرید، در حد قابل‌توجهی افت می‌کند.
افت و خیز مقبولیت خودروهای چینی در ایران

به گزارش اقتصادنیوز ، براساس گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، مشتریان معمولا از سطح کمی و کیفی خودروهای چینی طی سه ماه ابتدایی خرید، ابراز رضایت می‌کنند، با این حال طی دوره 12 ماهه بعدی، میزان این رضایتمندی سیر نزولی به خود می‌گیرد.

شرکت بازرسی جدا از گزارش رضایتمندی مشتریان از خودروها طی سه ماهه اول خرید، میزان رضایتمندی آنها را در 12 ماه بعدی نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد، که در این بین، خودروهای چینی کارنامه مناسبی را در گزارش دوم از خود به جا نمی‌گذارند. در واقع خودروهای چینی معمولا تنها طی ماه‌های ابتدایی خرید، نظر مساعد مشتریان را جلب می‌کنند، اما رفته رفته و با آشکار شدن ایرادات فنی، رضایتمندی اولیه جای خود را به شکوه و شکایت می‌دهد. دلیل رضایت ابتدایی از خودروهای چینی، وجود انواع و اقسام آپشن‌ها و امکانات در آنها است، با این حال مشکلات فنی و ساختاری که بعدها هویدا می‌شود، سطح رضایتمندی مشتریان را از چشم بادامی‌ها پایین می‌آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید