وضعیت کیفیت خودروها در مهرماه؛

2 خودرو داخلی 5 ستاره شدند؛ دو خودرو یک ستاره

کدخبر: ۴۵۴۷۰۸
اقتصادنیوز: آخرین گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری در مهر 1400 بیانگر آن است که در بخش سواری دو خودرو «دیگنیتی» گروه بهمن و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» ایران خودرو موفق به کسب 5 ستاره کامل کیفی شدند.
2 خودرو داخلی 5 ستاره شدند؛ دو خودرو یک ستاره

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بر اساس آخرین گزارش ارزیابی کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، در مهرماه سال جاری چهار خودرو شامل 2 خودروی سواری و 3 خودروی سنگین 5 ستاره کامل کیفی دریافت کردند و در گروه وانت نیز دو خودرو تک ستاره شدند. اما در میان خودروهای داخلی ارزیابی صورت گرفته در مهرماه سال جاری از تداوم غیبت دو خودرو «فیدلیتی» و «شاهین» در فهرست کیفیت خودروهای داخلی حکایت دارد. غیبت این دو خودرو در ارزیابی کیفی در حالی است که چندین ماه از تولید و فروش این دو خودرو می گذرد اما هنوز شاهد ارائه گزارش کیفی آنها نیستیم.

در ارزشیابی کیفی، خودرو‌های داخلی در پنج دسته قیمتی، مورد بررسی قرار می گیرند و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین ۱ تا ۵ ستاره کیفی دریافت می کنند.

وضعیت کیفی خودروها

ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که در گروه سبک، بخش سواری و در کلاس قیمتی یک، خودرو «تیگو 7» تولید شده در شرکت مدیران خودرو سه ستاره کیفی دریافت کرده است.

همچنین در کلاس قیمتی 2، نیز «دیگنیتی» گروه بهمن موفق به اخذ 5 ستاره کیفی شد و «هایما S7 اتوماتیک» ایران خودرو خراسان هم چهار ستاره کیفی را از آن خود کرد.

براساس ارزیابی صورت گرفته در میان محصولات مدیران خودرو هم «آزیرو6» و «آزیرو5 توربو» موفق به اخذ 3 ستاره کیفی در مهرماه شد.

از سوی دیگر و در میان محصولات کرمان موتور نیز « JAC_ S5 » و« JAC_S3 »کرمان موتور در این لیست قیمتی سه ستاره‌ای شدند. از سوی دیگر خودروهای« SWM G01 » شرکت سیف خودرو نیز براساس ارزیابی های صورت گرفته سه ستاره کیفی به دست آورد.

در کلاس 3 قیمتی نیز در میان محصولات مدیران خودرو «MVM X22 » مدیران خودرو نیز موفق به دریافت سه ستاره شد.

تولید 6 خودرو سواری با 4 ستاره کیفی 

همچنین در کلاس قیمتی چهار، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» شرکت ایران خودرو 5 ستاره کامل کسب کرد و خودروهای «پژو 207» ، «پژو 207 اتوماتیک پانوراما»، «دنا پلاس» و «تارا» از ایران خودرو هم هر کدام چهار ستاره کیفی به دست آوردند.

در این لیست قیمتی «رانا پلاس» ،« پژو 206» و «دنا»  همگی از محصولات ایران خودرو سه ستاره کیفی را از آن خود کردند و «پژو پارس» ایران خودرو کرمانشاه نیز سه ستاره ای شد.

از سوی دیگر در این لیست، «سمند» و«سورن پلاس » ایران خودرو تبریز، «پژو پارس» ایران خودرو خراسان ، «پژو پارس» ایران خودرو کرمانشاه، « پژو پارس»  ایران خودرو مازندران، «پژو پارس» ایران خودرو فارس همگی 3 ستاره کیفی را از آن خود کردند.

در سطح قیمتی پنج نیز «کوییک» و «کوییکS» سایپا 4 ستاره به دست آورد. از سوی دیگر در همین سطح قیمتی «کوییکR » ،«کوییک»، «سایناS» و «ساینا» پارس خودرو موفق به دریافت سه ستاره کیفی شدند. «تیبا 2» شرکت سایپا هم 3 ستاره کیفی به دست آورد. «ساینا» تولیدی شرکت سایپا سیتروئن و «تیبا» شرکت سایپا سیتروئن نیز 3 ستاره دریافت کردند.  

5 ستاره کامل برای 3 خودرو سنگین

در بخش کامیونت هم در مهرماه امسال کامیونت « ایسوزو 85NMR » و «کامیونت ایسوزو NPR75K» بهمن دیزل موفق به کسب 5 ستاره کامل کیفی شدند و «کامیونت شیلر» بهمن دیزل به همراه «کامیونت الوند» شرکت سایپا دیزل نیز 4 ستاره کیفی را از آن خود کردند.

در بخش کامیون نیز کامیون «ایسوزو NPR75M » بهمن دیزل پنج ستاره کیفی به دست آورد و « کامیون بنز WH» ایران خودرو دیزل نیز سه ستاره کیفی به دست آوردند. همچنین کامیون «FAW TigerV8 » از تولیدات شرکت سیبا موتور نیز موفق به دریافت 4 ستاره کیفی شد.

در بخش کشنده‌، خودروی کشنده «FAWJ6 سیباموتور» و «کشنده نیوفوتون 4AUMAN H» ایران خودرو دیزل چهار ستاره ای شدند.

در این بخش، کشنده «سیتراک C7» متعلق به شرکت پیلسان نیز 4 ستاره کیفی را از آن خود کرد و کشنده «دیما HT490» از دیما دیزل و «کشنده C&C » آریا دیزل نیز 4 ستاره به دست آوردند.

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید