همکاری شرکت توسعه زیرساخت و گروه مپنا در احداث ابر پروژه ریلی اصفهان-اهواز

کدخبر: ۳۶۵۷۶۱
معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری دومین نشست همکاری شرکت ساخت وتوسعه و گروه مپنا خبر داد. خیر الله خادمی در این رابطه گفت:‌ در راستای امضای تفاهم نامه شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و گروه مپنا در خصوص طراحی، اجرا، تامین کالا و مسئولیت تامین مالی از طریق فاینانس ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز،آخرین وضعیت روند تامین مالی و بررسی های میدانی اجرای این پروژه بررسی و تصمیماتی در خصوص سرمایه گذاری و اجرا گرفته شد.
همکاری شرکت توسعه زیرساخت و گروه مپنا در احداث ابر پروژه ریلی اصفهان-اهواز

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و گروه مپنا در طراحی، اجرا، تامین کالا و مسئولیت تامین مالی احداث ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال گذشته گفت: روز گذشته دومین جلسه در خصوص بررسی آخرین وضعیت نحوه تامین مالی و بررسی های میدانی اجرای این پروژه با شرکت مپنا برگزار و تصمیماتی در خصوص سرمایه گذاری و اجرای این مسیر ریلی مهم اتخاذ شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد شرکت مپنا برنامه زمان بندی تامین منابع مالی و اسناد و مدارک مطالعاتی و مهندسی انجام شده همراه با برآورد ریالی پروژه را ظرف مدت پانزده روز به شرکت ساخت وتوسعه ارایه کند.

خادمی یادآور شد: اخذ LOI برای فاینانس از بانک طرف قرارداد گروه مپنا یکی از اقدامات مهم در این راستا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز را موجب اتصال مرکز کشور از طریق  استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان و بندر امام خمینی در جنوب کشور دانست و گفت:‌ این خط آهن به عنوان کوتاه ترین مسیر ریلی موجب اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی کشور است که نقش مهمی در تقویت ارتباط استراتژیک شمال و جنوب کشور و توسعه شبکه ریلی کشور دارد.

گفتنی است: راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز 510 کیلومتر طول دارد و طبق آخرین مطالعات صورت گرفته دارای 86 کیلومتر تونل و 15.5 کیلومتر پل است و در طول مسیر 10 ایستگاه درجه دو و 8 ایستگاه درجه 3 دارد. این خط آهن موجب اشتغال بیش از 5 هزار نفر در دوره 5 ساله ساخت و بیش از1200 نفر در زمان بهره برداری 30 ساله طرح می شود و با توجه به مزایای حمل و نقل از طریق خط آهن و کاهش خسارات و سوانح جاده سالانه بیش از 900 میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای کشور دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید